Sieci Holiday Inn i Crowne Plaza liczące ponad tysiąc hoteli franczyzowych padły ofiarą hakerów, którzy włamali się do systemu płatności.
Intercontinental Hotels Group (IHG), właściciel sieci hoteli Holiday Inn i Crowne Plaza poinformował, że hakerzy włamali się do jego systemu płatności kartami. Jak podaje bbc.com pod tymi markami działa łącznie około 1200 hoteli franczyzowych (oprócz jednego w Portoryko wszystkie znajdują się w USA).
Ofiarami przestępców mogli też być goście tych hoteli, którzy zostali ostrzeżeni o możliwości kradzieży z ich kart. Według relacji IHG, w trakcie dochodzenia wykryto ślady funkcjonowania tzw. złośliwego oprogramowania w recepcjach hoteli między 29 września a 29 grudnia 2016 roku. Zapewnienie o całkowitej naprawie systemu spółka otrzymała jednak dopiero w marcu tego roku.
Ataki hakerów na franczyzowe sieci z różnych branż mają miejsce też w Polsce. Przypomnijmy, że w lutym tego roku został dokonany cyberatak na multiagencję CUK Ubezpieczenia. Z jej domeny zostały rozesłane wiadomości na adresy e-mail niepochodzące z firmowej bazy mailowej. W ich treści znajdowała się wiadomość o nieuregulowanych fakturach i prośba o zapłatę. Maile zawierały też groźbę skierowania sprawy do windykacji, w przypadku nieuregulowania tych faktur.
Do wiadomości dołączony był zainfekowany załącznik z rozszerzeniem .rar, którego - jak uprzedziła agencja na swojej stronie internetowej - pod żadnym pozorem nie powinno się otwierać. Należy zignorować takiego maila, a najlepiej usunąć go. O sprawie została zawiadomiona policja.