Dent-a-Medical, spółka zarządzająca siecią specjalistycznych klinik stomatologicznych, przeprowadzi w IV kwartale 2009 roku prywatną ofertę akcji o wartości ok 1 mln zł. W połowie grudnia firma zadebiutuje na NewConnect. W ciągu dwóch kolejnych lat przeniesie się zaś na rynek regulowany GPW.
Wartość rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce, na którym działa Dent-a-Medical S.A., wyniesie w 2009 roku ok. 28 mld zł. Rynek ten rośnie w tempie ok. 10% rocznie. Z tego wartość rynku usług stomatologicznych ocenia się na ponad 3,6 mld zł a tempo wzrostu na ok. 20-30% rocznie. Spółka wykorzysta środki pozyskane z emisji akcji na zdobycie istotnego udziału w tym rynku, głównie poprzez rozwój sieci franczyzowej.
- Przy wykorzystaniu środków z emisji akcji chcemy skorzystać z mocnego wzrostu wartości rynku i w krótkim czasie stworzyć potężną sieć medyczną. Posłuży do tego przede wszystkim ruszająca właśnie budowa sieci franczyzowej. Dzięki niej zaoferujemy naszym klientom dostęp docelowo do nawet 200 placówek w całym kraju. Da nam to możliwość obsługi dużych firm o ogólopolskim zasięgu, niezależnie od miejsca przebywania ich pracowników. Franczyzobiorcy korzystać będą z efektu skali, tzn. z większej ilości klientów w ich placówkach, z dostępu do tańszego sprzętu i materiałów medycznych oraz z prowadzonych przez nas działań promocyjnych marki Dent-a-Medical. Będziemy pierwszą tego typu wyspecjalizowaną siecią klinik w Polsce, stąd łatwiej będzie budować jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów – komentuje Mariusz Andrych, prezes Dent-a-Medical SA..
- Z rozwojem naszej sieci możemy raczej wchodzić w kooperację z największymi sieciami na rynku. Wspólnym klientom możemy zapewnić dostęp do specjalistów pracujących na nowoczesnym, a przez to również bardzo kosztownym sprzęcie. To oznaczałoby dla naszych partnerów duże oszczędności - dodaje Mariusz Andrych.
Agnieszka Grabuś