Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce uruchamia inkubator technologiczny na potrzeby handlu. Projekt pozwoli sieci na poszukiwanie i wdrażanie innowacji istotnych dla całej branży, a także wesprze rozwój polskiej przedsiębiorczości i młodych talentów.
Francuski detalista, który rozwija w Polsce franczyzowe sieci sklepów Carrefour Express i Globi, udostępni wybranym start-upom przestrzeń biurową o powierzchni 650 m² w Warszawie, a jeden ze sklepów sieci stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych w dziedzinie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami.
Carrefour zaprasza do współpracy firmy rozpoczynające działalność oraz z ugruntowaną pozycją w branży nowych technologii, a także uczelnie o profilu informatycznym lub handlowym.
– Dostrzegamy olbrzymi potencjał intelektualny firm i uczelni działających nad Wisłą. To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie. Mamy ambicję być nie tylko jednym z głównych graczy w obszarze handlu detalicznego, ale – dzięki inwestycji w polskie start-upy – zbudować znaczącą przewagę konkurencyjną i stać się synonimem firmy innowacyjnej – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Partnerem przedsięwzięcia jest Madiff, firma doradcza z dziedziny innowacji cyfrowych i nowych technologii, oraz jej akcelerator o nazwie i-Madiff. Jego rolą jest akceleracja firm w fazie szybkiego wzrostu oraz wspólna z Carrefour merytoryczna ocena i selekcja zgłaszanych projektów, a także wspieranie ich dalszego rozwoju, z finansowaniem łącznie.