Monetia dywersyfikuje źródła przychodów o sprzedaż produktów finansowych: pożyczek dla firm, kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych. Docelowo sprzedaż oferty, innej niż obsługa kasowa, ma generować 70% przychodów spółki.
Monetia, sieć agencji płatniczych, w ramach współpracy z Fines i kilkoma bankami, rozpoczyna sprzedaż kredytów gotówkowych i pożyczek dla przedsiębiorców oraz osób indywidualnych. Rozszerzenie i dywersyfikacja oferty Monetii to także nowe potencjalne źródło zarobku dla franczyzobiorców.
– W oparciu o tzw. multiwniosek, mamy możliwość szybkiego zweryfikowania informacji o osobie ubiegającej się o pożyczkę jednocześnie w wielu instytucjach finansowych. W odpowiedzi w parę chwil dostajemy kilka propozycji dostosowanych konkretnie do możliwości danej osoby – tłumaczy Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.
Dywersyfikacja źródeł przychodów ma przynieść spółce nie tylko wzrost udziału w rynku, ale także zapewnić możliwości dalszego dynamicznego rozwoju. W ciągu kilku najbliższych lat Monetia będzie rozwijać ofertę inną niż dotychczasowa obsługa kasowa. Za 3 lata sprzedaż nowych produktów i usług będzie generować 50% przychodów spółki, a docelowo 70%. Agencja stworzyła im taką możliwość i wspiera w zakresie kompetencyjnym, jednak ostateczna decyzja o oferowaniu pożyczek i kredytów należy do partnera spółki.
– Nowe produkty są dostępne we wszystkich placówkach własnych Monetii i już w dużej części placówek agencyjnych. Staramy się, by współpraca z nami była dla naszych partnerów jak najbardziej atrakcyjna. Nowe produkty otwierają i przed nami, i przed nimi drzwi do dynamicznie rozwijającego się rynku i dodatkowych przychodów – dodaje prezes Monetii.
W tym roku Polacy pożyczyli w firmach pożyczkowych 4 mld zł. To o połowę więcej niż rok wcześniej: 2,7 mld zł. Już około 4% gospodarstw domowych korzysta z szybkich pożyczek. Zazwyczaj Polacy pożyczają jednorazowo średnio 1300 zł, przez Internet mniej, bo 600 zł. Ten segment rynku nadal będzie rozwijać się dynamicznie, ponieważ w porównaniu z instytucjami finansowymi jest bardziej elastyczny i liberalny. Z drugiej strony prowadzone są intensywne prace, by zwiększyć bezpieczeństwo osób korzystających z takich produktów i wiarygodność firm, które je oferują. To powinno zachęcić w przyszłości kolejne grupy klientów do korzystania z szybkich form zdobywania pieniędzy na niezaplanowane wydatki.
Równolegle do rozwoju oferty, zarząd Monetii rozbudowuje sieć swoich agencji. Obecnie ma 570 punktów, a do końca tego roku będzie ich 600.
INK