Prowadzenie biznesu opartego na modelu franczyzy jest dużym wyzwaniem. Należy trzymać się ściśle określonych zasad, takich jak identyfikacja wizualna, standardy obsługi klienta, szybkość w realizowaniu zamówień i reklamacji czy działań marketingowych.
Franczyza jest rozwiązaniem, która pozwala zainwestować w sprawdzony biznes. Takie sieci jak „McDonald ’s”, „Smyk” czy „Piotr i Paweł” to marki, które są Klientom znane, a tym samym partner decydujący się na założenie własnego punktu pod tym szyldem ma ułatwione zadanie. Większość systemów franczyzowych wymaga opłaty miesięcznej lub dzieleniu się procentem od zysku.
Warunki franczyzy
Dołączenie do systemu franczyzowego nie wiąże się wyłącznie z opłatami wstępnymi i dzieleniu się zyskiem. Jest to dołączenie do sprawdzonego i z góry ustalonego modelu biznesu. Każdy partner musi spełnić konkretne wymagania i trzymać się określonych warunków. Są nimi m.in.:
• standardy obsługi klienta – tak, aby sam klient robiący zakupy w różnych miastach nie odczuł różnicy;
• wygląd lokalu oraz jego powierzchnia – wszystkie restauracje McDonald ‘s zawsze wyglądają tak samo. W tym samym miejscu kasa, stoliki wykonane są z identycznych materiałów, nawet wykończenie łazienki nie różni się pomiędzy lokalami;
• identyfikacja wizualna – podpisując umowę franczyzy, otrzymujemy pełen pakiet grafik, materiałów reklamowych, które już się przyjęły. Otrzymujemy markę i know-how, które są gwarantem sukcesu.
Czy franczyza zawsze przeradza się w sukces?
Przedsiębiorcy, którzy decydują się dołączyć do tego modelu biznesowego kuszeni są przede wszystkim sprawdzoną formułą i znajomością marki. Jest to gwarancja, że sprzedaż usług bądź produktów będzie na wysokim poziomie.
Czy sieci działające na zasadach franczyzy mają określone warunki dotyczące wystawiania faktur i systemu rachunkowego?
Z pozoru tak, – ale jest to element bardzo płynny. Każdy z partnerów może ustalić własny system wystawiania dokumentów księgowych typu efaktura czy faktura VAT.
„Zdarzyło się, że negocjowaliśmy warunki wdrożenia eFakturomatu w sieciach franczyzowych. Jest to duże wyzwanie, ponieważ często obowiązuje tam zmienny podatek, nazewnictwo, itp. Jednak nasz program nie ma z tym żadnych problemów i doskonale sprawdza się również w sieciach franczyzowych” – komentuje twórca systemu eFakturomat.
Program ten tworzy eFaktury bez obsługi pracownika firmy. Wystarczy tak naprawdę paragon, dostęp do sieci i utworzenie indywidualnego konta klienta w systemie. Jest to bezpłatne narzędzie dla wszystkich kupujących i wygodne dla samej firmy sprzedającej. Klient po zalogowaniu się, wypełnia dane do faktury VAT, wybiera odpowiednie pozycje, a sam eFakturomat uzupełnia dane takie jak: data sprzedaży zgodna z datą z paragonu, data wystawienia, odpowiednie podatki obowiązujące w prawie podatkowym i dane firmy. Teraz wystarczy tylko wydrukować bądź przechowywać na wirtualnym dysku.
Więcej informacji na www.e-fakturomat.pl
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Realizowane przez ITEZONE.PL Sp. z o.o., które otrzymało dofinansowanie w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania POIG 8.1
Tytuł projektu: "E-Fakturomat - praktyczne narzędzie dla sieci handlowych i agencji badania rynku i opinii."