Franczyzobiorcy ESOTIQ&Henderson liczą zyski

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 czerwca 2014
Kategoria:
Aleksandra Sobotka

Z franczyzy ESOTIQ&Henderson (E&H) korzysta 150 osób, które zdecydowały się na otwarcie salonu z markową bielizną. I dziś czerpią z tego bardzo duże korzyści – mówi Aleksandra Sobotka, kierownik ds. franchisingu ESOTIQ.

W jej ocenie, jedną z największych zalet franczyzy z ESOTIQ&Henderson jest fakt, iż chętna osoba nie potrzebuje dziesiątek tysięcy złotych na rozpoczęcie biznesu. Na dobry początek potrzebuje jedynie lokalu (na własność lub wynajętego) i funduszy na jego zaadaptowanie zgodnie z wymogami sieci. Zatowarowanie, dostawy, sprzęt elektroniczny, drukarka fiskalna, terminal czy marketing leżą po stronie ESOTIQ & Henderson. To sprawia, że biznes pod szyldem E&H zakładają nie tylko osoby z doświadczeniem w biznesie, ale także młodzi i ambitni, dla których franczyza z ESOTIQ & Henderson to pierwsze kroki w prowadzeniu sklepu.

Kierownik ds. francisingu zaznacza, że przykładem jest tu Maja Dominiak, która zdecydowała się na franczyzę i otwarcie swojego salonu. Wcześniej pracowała w sklepie Esotiq w Gnieźnie, a gdy dotychczasowy franczyzobiorca przeniósł lokal do innego miasta, 23-latka widząc potencjał rodzinnego miasta zdecydowała się rozpocząć własny biznes. Otworzyła dla klientek z Gniezna ponownie lokal Esotiq na zasadzie franczyzy.

Foto: ESOTIQZnałam sklep i jego klientki, a dodatkowo zapoznałam się z wynikami finansowymi. Dzięki udziałowi w projekcie unijnym "Moja firma z pożyczką" dostałam 45 tys. zł niskooprocentowanej pożyczki na urządzenie lokalu. Od listopada prowadzę Esotiq. Mam 23 lata, dlatego ciągle uczę się biznesu, m.in. tego, jak być szefem – mówi Maja Dominiak

Zupełnie inaczej potoczyła się historia Mirosławy Sroki, która w przeszłości prowadziła wiele sklepów, ale nigdy opartych na franczyzie. Do skorzystania z możliwości, jakie daje ten system, nakłonił ją przedstawiciel ESOTIQ&Henderson. Postanowiła spróbować i tak mija siódmy rok z własnym salonem ESOTIQ.

Gdy w przeszłości prowadziłam swoje sklepy, zawsze miałam problem ze źle trafionym towarem czy końcówkami serii, które zawsze się „marnowały”. Tymczasem otwierając salon z bielizną ESOTIQ&Henderson nie miałam takich problemów. Cały towar w salonie jest własnością tej firmy, to oni martwią się jak rotować tym towarem, by w miarę możliwości wszystko się sprzedało. Nie oznacza to jednak, że brakuje mi towaru. Wręcz przeciwnie, towaru jest pod dostatkiem, a mało popularne u mnie modele są przewożone do innych lokalizacji, gdzie jest większy popyt na nie – opowiada Mirosława Sroka.

Franczyzobiorca otrzymuje nieodpłatnie optymalną ilość produktów najwyższej jakości, a oprócz tego sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe, opiekę merytoryczną, niezbędne szkolenie, wspomniane wsparcie marketingowe oraz bezcenne know - how marki. W zamian czerpie zyski z prowizji od ilości sprzedanego towaru. Zasada jest więc prosta – im więcej towaru sprzeda, tym większe profity czerpie.

System franczyzowy pozwala franczyzobiorcy skupić się na prowadzeniu salonu, sprzedaży towarów, zarządzaniem personelem, a nie poświęcaniu większości czasu w zaopatrywanie sklepu – podkreśla Mirosława Sroka, która zadowolona jest z tego, że nie musi zajmować się rzeczami, które były jej utrapieniem w poprzednich biznesach.

Z kolei Maja Dominiak zauważa, że jej młody wiek jest przede wszystkim zaletą.

W tej branży ważna jest umiejętność doradzania kupującym. Dobranie właściwej bielizny jest sprawą bardzo intymną. W tym przypadku młody wiek i otwartość pomaga mi w prowadzeniu sklepu i nawiązywaniu przyjaznych relacji z klientami.

W portfelu ESOTIQ&Henderson znajdują się marki ESOTIQ i Henderson, a także szeroki asortyment dodatków odzieżowych. ESOTIQ na rynku jest od 2006 roku, a w ofercie ma przede wszystkim damską bieliznę, ale także koszulki, piżamy, szlafroki i stroje kąpielowe. To marka skierowana do kobiet eleganckich, nowoczesnych, a przede wszystkim świadomych możliwości modelowania sylwetki jakie daje profesjonalna bielizna. Marka Henderson na rynku obecna jest jeszcze dłużej, bo od 1998 roku. Od tego czasu jest liderem produkcji i sprzedaży bielizny męskiej typu basic, a w swoim sortymencie ma także wysokiej jakości kąpielówki i skarpetki.

KIEROWNIK DS. FRANCHISINGU:
Aleksandra Sobotka
esotiqasobotka@esotiq.com
 
KIEROWNIK DS. FRANCHISINGU:
Aleksandra Sobotka
asobotka@esotiq.com
 

 

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Wywiady

Data dodania: 8 listopada 2022
Doradztwo szyte na miarę
Data dodania: 13 października 2022
Własna restauracja pod złotymi łukami
Data dodania: 22 września 2022
Wymarzone miejsce na Ziemi
Data dodania: 2 września 2022
Biznes w trosce o nasze środowisko

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram