Grupa Mar-Ol, właściciel sieci franczyzowej Chata Polska planuje przetestować w swoich sklepach technologię beacon. Korzystanie niewielkich nadajników sygnału Bluetooth to wciąż nowatorskie rozwiązanie na polskim rynku.
Do tej pory technologia beacon była domeną sklepów z odzieżą i akcesoriami modowymi. Wykorzystują ją m.in. sieci Riccardo i Gino Rossi. Zalety tego rozwiązania chcą wykorzystać również sieci spożywcze. Jedną z nich jest sieć Chata Polska, która posiada obecnie około 200 sklepów zlokalizowanych w województwach wielkopolskim, dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, łódzkim i zachodniopomorskim. Jak na razie, projekt testów jest na etapie przygotowania. Oprogramowanie ma dostarczyć firma Comarch.
Na czym polega innowacyjność tego rozwiązania? Zadaniem beaconów jest “komunikowanie” się z klientem znajdującym się w sklepie. Za ich pośrednictwem można poinformować kupujących o nowościach produktowych czy specjalnych promocjach. Wiadomości będą wysyłane do tych osób, które będą miały włączone w swoich telefonach nadajniki Bluetooth.
INK