Franczyza będzie dominować pod złotymi łukami

Autor: Redakcja
Data dodania: 19 maja 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Jedna z najbardziej znanych marek z segmentu fast-food zwana "restauracją pod złotymi łukami" robi ukłon w kierunku franczyzy. Większość lokali w Polsce będzie zarządzana w tym modelu biznesowym. 

Nadzieję na wzmocnienie swojej pozycji, międzynarodowy gigant fast-food widzi m.in. w Europie. McDonald's Corp. odnotował w kwietniu br. mniejszy niż oczekiwano spadek globalnej sprzedaży, dzięki poprawie wyników na rynkach europejskich. Sprzedaż LfL spadła o 0,6%, co było jednak 11. z rzędu miesiącem z ujemną dynamiką. Analitycy oczekiwali, że spadek sprzedaży w kwietniu wyniesie 1,8%.

Sprzedaży LfL (w lokalach działających na rynku od przynajmniej 13 miesięcy) w Europie wzrosła o 1%. Wzrosty w Wielkiej Brytanii i Niemczech zrównoważyły spadki na rynku francuskim i rosyjskim. Sprzedaż LfL w restauracjach amerykańskich spadła o 2,3%, a w regionie Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki (APMEA) - o 3,8%. Dyrektor generalny McDonald's Steve Easterbrook ogłosił plan reorganizacji jednostek biznesowych, sprzedaży i cięcia kosztów. Jak na tym tle wypada Polska?

Aktualnie prowadzimy 128 restauracji własnych. Mamy też 229 lokali prowadzonych przez franczyzobiorców. W tym roku planujemy otworzyć co najmniej 7 nowych restauracji franczyzowych. Rynek polski ma dla McDonald’s bardzo duże znaczenie. W ramach niedawno ogłoszonej reformy struktur korporacji Polska została zaliczona do 14 rynków o największym potencjale rozwoju. W dalszym ciągu będziemy rozwijać sieć naszych obiektów w różnych typach lokalizacji, zwłaszcza przy trasach szybkiego ruchu i w miastach średniej wielkości – mówi w rozmowie z nami Krzysztof Stępień, specjalista w dziale franczyzy McDonald’s Polska.

Dodaje, że McDonald’s ma pozostać siecią burgerową. – Chcemy jednak, by nasza marka kojarzyła się konsumentom również z atrakcyjną ofertą deserów lodowych i smoothies oraz wysokiej jakości kawą oferowaną pod szyldem McCafé. Podkreślamy też zalety rozwiązań ułatwiających korzystanie z naszych usług, np. terminale do samodzielnego zamawiania – kontynuuje Krzysztof Stępień.

Zaznacza także, udział licencjobiorców w zarządzaniu siecią będzie w dalszym ciągu rósł. Docelowo zdecydowana większość obiektów sieci ma być zarządzana przez niezależnych przedsiębiorców na zasadzie franczyzy.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram