Gdańska firma odzieżowa Esotiq & Henderson rozwija nowy koncept franczyzy depozytowej we współpracy ze znaną projektantką Ewą Minge.
17 października br., w Warszawie rusza MODO Dom Mody, nowoczesny koncept modowy, w którym swoje butiki otworzą najpopularniejsi polscy projektanci, m.in. Ewa Minge. Przedstawi ona markę FEMESTAGE, stworzoną we współpracy z gdańską firmą odzieżową Esotiq & Henderson. To będzie 11 salon sieci FEMESTAGE Eva Minge w Polsce, która rozwija się także w formie franczyzy.
FEMESTAGE to nowa propozycja modowa dla kobiet, która wywodzi się z Domu Mody Eva Minge, najbardziej rozpoznawalnej na świecie polskiej projektantki mody. Premierę miała w kwietniu, podczas Fashion Week w Łodzi. To marka dla kobiet, które stawiają na prostotę, ciekawą formę oraz jakość, a zarazem lubią podkreślać swoją kobiecość. Jak mówi sama projektantka FEMESTAGE jest dla klientek poszukujących elegancji w codziennym wydaniu.
Sieć FEMESTAGE rozwija się w całej Polsce. To jeden ze najważniejszych projektów giełdowej grupy odzieżowej Esotiq & Henderson. Salony działają już w największych miastach, jak Warszawa, Gdańsk, Katowice, Łódź, czy Wrocław, ale grupa jest zainteresowana także rozwojem w ośrodkach powyżej 50 tys. mieszkańców.
Grupa Esotiq & Henderson współpracę opiera na modelu, który sprawdził się już w rozwoju sieci ESOTIQ, czyli franczyzie depozytowej. Franczyzobiorca nie musi angażować swojego kapitału w zakup towaru. Grupa zapewnia optymalne zatowarowanie, system informatyczny i promocję. Dostawy odbywają się na koszt grupy. Główne wymagania dla salonów FEMESTAGE to lokal o powierzchni 80-150 m² w wybranych miastach (powyżej 50 tys. mieszkańców), odpowiednie zaplecze finansowe pozwalające pokryć koszty inwestycji początkowej, lokalizacja zapewniająca wysoki ruch. Grupa zapewnia pomoc przy adaptacji lokalu.
– Lokal może być wynajęty, ważne by spełniał wymagania sieci. Nasi franczyzobiorcy muszą wierzyć w to, co robią, grać z nami w jednym zespole, odpowiednio zadbać o klienta. My z kolei dbamy o jakość produktów i wspieramy franczyzobiorców marketingowo – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Z tego wsparcia korzystają już pierwsi franczyzobiorcy. Obecnie w Polsce w tym systemie działają dwa salony FEMESTAGE – w Krakowie i w Rzeszowie. Wkrótce kolejne otwarcia. Cel na ten rok dla sieci FEMSTAGE to 20-25 salonów.
W warszawskim MODO 17 października otwarty zostanie także salon ESOTIQ, sieci z bielizną i kosmetykami. Będzie to już 239. salon ESOTIQ, z czego aż 202 działa w systemie franczyzowym. Cel na ten rok to około 270 salonów ESOTIQ na terenie kraju.