Franczyza wg. Subway

Data dodania: 15 kwietnia 2014
Autor: Redakcja
Kategoria:
Subway

W 2013 roku w Polsce miało pojawić się 3 tysiące nowych placówek franczyzowych. Brak jednak danych, ile nowych biznesów utrzyma się na rynku dłużej niż 12 miesięcy. Jak wynika ze statystyk sieci Subway, od początku obecności marki na polskim rynku tylko 1,4% jej franczyzobiorców zamknęło swoją restaurację w przeciągu roku od rozpoczęcia działalności.

Wg. sieci Subway, lidera restauracji szybkiej obsługi, ważny wpływ na to, czy firmie na licencji uda się przetrwać, ma stopień przygotowania przedsiębiorcy do biznesu. To wynik m.in. dobrego przygotowania poprzedzającego otwarcie własnej restauracji. Obok 2-tygodniowego szkolenia w wybranym ośrodku sieci Subway oraz podręcznika operacyjnego, firma gwarantuje swoim franczyzobiorcom pogłębione szkolenia e-learningowe w ramach tzw. Uniwersytetu Subway. Ich zakres obejmuje zarówno kwestie operacyjne, produktowe, jak i te związane m.in. z zarządzaniem, marketingiem czy finansami oraz kwestiami kadrowymi i dotyczącymi obsługi i serwisu.

- Nie tylko wnikliwie analizujemy wszystkie wskaźniki zanim wydamy zgodę na otwarcie restauracji we wskazanej lokalizacji, ale też bardzo gruntownie przygotowujemy naszych franczyzobiorców do poprowadzenia biznesu, niezależnie od tego, jakie doświadczenie w tym zakresie już posiadają - mówi Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej. - Motywujemy ich do ciągłego samorozwoju. Nie ma potrzeby, aby uczyli się na własnych błędach, kiedy mogą ich po prostu uniknąć.

To, czy restauracja zyska lojalność dotychczasowego klienta i czy grono jej nowych odbiorców będzie się powiększać, zależy także od jakości serwisu świadczonego przez obsługę. Dlatego, podobnie jak właściciel restauracji, osoby w niej zatrudnione muszą przejść odpowiednie praktyczne i teoretyczne przeszkolenie. E-learningowe kursy w ramach Uniwersytetu Subway obejmują m.in. kwestie operacyjne związane z przygotowaniem produktów i obsługą urządzeń znajdujących się w lokalu, ale też szkolenia z obsługi klienta, procesów reklamacyjnych, aktywnej sprzedaży czy kreowania wizerunku

- Żaden biznes nie utrzyma się i nie rozwinie, jeśli przedsiębiorca nie poszerza swojej wiedzy i nie rozwija swoich pracowników - dodaje Martin Princ. - Otwarcie restauracji Subway oznacza dla gospodarki powstanie kolejnej firmy generującej co najmniej 10 nowych miejsc pracy. My dbamy, by każdy, kto związał się z marką Subway nabywał jak największe doświadczenie i by jego biznes przynosił zysk.[...]

Sieć Subway liczy ponad 40 tys. restauracji w 103 krajach. Pierwszy Subway w Polsce powstał w 2000 r. w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie sieć liczy 86 punktów w całym kraju, z kolejnymi 10 w budowie

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram