Franczyza w sektorze usług finansowych

Data dodania: 17 października 2018
Kategoria:
Foto: Monetia

Nie masz zbyt dużych pieniędzy na założenie własnego biznesu? Jednym z rozwiązań może być franczyza w sektorze finansowym.

Taki wybór pozwala ograniczyć własne koszty na starcie dzięki zaangażowaniu partnera, który oferuje zazwyczaj darmową reklamę, marketing czy szkolenia. Co ważne nie trzeba deklarować wyłączności na oferowanie usług i produktów  tylko pod jedną marką. Na początku liczy się umiejętność sprzedaży nowych usług i produktów.

Monetia, właściciel jednej z największych sieci placówek obsługujących transakcje gotówkowe, każdego roku odnotowuje przyrost punktów sprzedaży o kilkanaście procent, a tempo ich wzrostu jest możliwe m.in. dzięki kolejnym franczyzobiorcom. Spółka aktualnie posiada 806 placówek na terenie Polski, z czego 638 działa na zasadzie franczyzy.

Dlaczego Polacy przystępują do systemów franczyzowych?

Jak się okazuje powodów dla których warto rozważyć biznes oparty na franczyzie jest wiele. Współpraca z partnerem posiadającym doświadczenie w prowadzeniu biznesu, stanowi dla przedsiębiorców bardzo korzystne rozwiązanie. Do zalet współpracy opartej na franczyzie zaliczyć można nie tylko mniejsze ryzyko niepowodzenia inwestycji, ale także wsparcie w kwestiach organizacyjnych i merytorycznych oraz dostęp do know-how, tak niezbędnego w prowadzeniu biznesu. Co ważne franczyzobiorca może liczyć na pomoc na każdym etapie współpracy.

- Analiza, której celem jest wykluczenie ewentualnej porażki, sprawdzenie czy otwarcie placówki w danej lokalizacji będzie opłacalne, to tylko niektóre procedury, jakie podejmują franczyzodawcy na początku współpracy. Kolejnym krokiem jest zadbanie o wyposażenie nowej placówki w takie materiały, jak np.: ulotki, plakaty czy odpowiednie dokumenty, ale także dostarczenie niezbędnych narzędzi - komentuje Karolina Sławińska, dyrektor marketingu Monetii.

Przedsiębiorca może liczyć na pomoc nie tylko na początku współpracy, ale przez cały okres jej trwania. - Franczyzobiorcy pozostają w stałym kontakcie z regionalnymi dyrektorami sprzedaży, dzięki czemu mogą na bieżąco ustalać cele sprzedażowe czy rozstrzygać kwestie dotyczące lokalnego rynku płatności gotówkowych. Mają również dostęp do zaplecza marketingowo-organizacyjnego, analiz rynkowych oraz co ważne szkoleń np. z obowiązujących procedur czy technik sprzedaży. Wraz z otwarciem placówki na wstępie uzyskują także duży portfel stałych klientów – dodaje Karolina Sławińska.

Jak się okazuje franczyza – prowadzenie biznesu pod szyldem innej marki, jest ciekawym rozwiązaniem dla przedsiębiorców. Dlatego osoby, które dysponują kapitałem, chcące rozwinąć lub zacząć działalność w branży finansowej, powinny rozważyć działalność w takim modelu biznesowym.

Informacja na temat oferty współpracy z Monetia znajduje się w naszej bazie systemów sieciowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design