Nie masz zbyt dużych pieniędzy na założenie własnego biznesu? Jednym z rozwiązań może być franczyza w sektorze finansowym.
Taki wybór pozwala ograniczyć własne koszty na starcie dzięki zaangażowaniu partnera, który oferuje zazwyczaj darmową reklamę, marketing czy szkolenia. Co ważne nie trzeba deklarować wyłączności na oferowanie usług i produktów tylko pod jedną marką. Na początku liczy się umiejętność sprzedaży nowych usług i produktów.
Monetia, właściciel jednej z największych sieci placówek obsługujących transakcje gotówkowe, każdego roku odnotowuje przyrost punktów sprzedaży o kilkanaście procent, a tempo ich wzrostu jest możliwe m.in. dzięki kolejnym franczyzobiorcom. Spółka aktualnie posiada 806 placówek na terenie Polski, z czego 638 działa na zasadzie franczyzy.
Dlaczego Polacy przystępują do systemów franczyzowych?
Jak się okazuje powodów dla których warto rozważyć biznes oparty na franczyzie jest wiele. Współpraca z partnerem posiadającym doświadczenie w prowadzeniu biznesu, stanowi dla przedsiębiorców bardzo korzystne rozwiązanie. Do zalet współpracy opartej na franczyzie zaliczyć można nie tylko mniejsze ryzyko niepowodzenia inwestycji, ale także wsparcie w kwestiach organizacyjnych i merytorycznych oraz dostęp do know-how, tak niezbędnego w prowadzeniu biznesu. Co ważne franczyzobiorca może liczyć na pomoc na każdym etapie współpracy.
- Analiza, której celem jest wykluczenie ewentualnej porażki, sprawdzenie czy otwarcie placówki w danej lokalizacji będzie opłacalne, to tylko niektóre procedury, jakie podejmują franczyzodawcy na początku współpracy. Kolejnym krokiem jest zadbanie o wyposażenie nowej placówki w takie materiały, jak np.: ulotki, plakaty czy odpowiednie dokumenty, ale także dostarczenie niezbędnych narzędzi - komentuje Karolina Sławińska, dyrektor marketingu Monetii.
Przedsiębiorca może liczyć na pomoc nie tylko na początku współpracy, ale przez cały okres jej trwania. - Franczyzobiorcy pozostają w stałym kontakcie z regionalnymi dyrektorami sprzedaży, dzięki czemu mogą na bieżąco ustalać cele sprzedażowe czy rozstrzygać kwestie dotyczące lokalnego rynku płatności gotówkowych. Mają również dostęp do zaplecza marketingowo-organizacyjnego, analiz rynkowych oraz co ważne szkoleń np. z obowiązujących procedur czy technik sprzedaży. Wraz z otwarciem placówki na wstępie uzyskują także duży portfel stałych klientów – dodaje Karolina Sławińska.
Jak się okazuje franczyza – prowadzenie biznesu pod szyldem innej marki, jest ciekawym rozwiązaniem dla przedsiębiorców. Dlatego osoby, które dysponują kapitałem, chcące rozwinąć lub zacząć działalność w branży finansowej, powinny rozważyć działalność w takim modelu biznesowym.
Informacja na temat oferty współpracy z Monetia znajduje się w naszej bazie systemów sieciowych.
Dołącz do newslettera
Pozostałe artykuły - Aktualności
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji