Franczyza w nieruchomościach szansą rozwoju dla mniejszych biur i agencji

Data dodania: 10 lipca 2017
Kategoria:

Rynek nieruchomości w naszym kraju w ciągu ostatnich kilkunastu lat uległ głębokim przeobrażeniom. Podobnie jest z samym zawodem pośrednika handlu nieruchomościami, choć daleko nam jeszcze do np. Stanów Zjednoczonych gdzie prestiż tego zajęcia jest porównywany z pracą lekarza czy prawnika. Jednak małymi krokami dojdziemy i do tego. Stanie się tak, wtedy gdy cała branża będzie działała wg odpowiednich standardów. A Ci pośrednicy, którzy tych standardów spełniać nie będą, wypadną z rynku.

Dla lokalnych biur nieruchomości stanowi to jednocześnie szansę i zagrożenie. Aby zostać zauważonym na rynku, należy wyróżniać się nie tylko doskonałą ofertą lokali na sprzedaż, ale także świetnymi standardami kompleksowej obsługi klientów. No i trzeba dać się zauważyć. Jak to zrobić, kiedy jest się niewielkim biurem nieruchomości, które dopiero startuje? Kiedy ma, się ograniczone środki finansowe na reklamę a standardy wypracowuje się samemu metodą prób i błędów? Odpowiedź jest prosta. Warto rozważyć franczyzę, niezależnie czy dopiero rozpoczynamy swoją przygodę z nieruchomościami, czy działamy na rynku już jakiś czas i mamy wrażenie, że trudno nam ruszyć z miejsca.

Franczyza biura nieruchomości

Takie rozwiązanie może zapewnić nam zarówno łatwiejszy start w branży, jak i szybszy i bardziej sprawny rozwój. Sprawdzone i pewne rozwiązania pozwalają skupić się na bieżącej pracy, bez konieczności ciągłego rozważania co się w danym przypadku sprawdzi, a w co nie warto inwestować swojego czasu. Dzięki temu unikniemy często bardzo kosztownych błędów.

Czego możemy oczekiwać?

Różne franczyzy to różne warunki. O to, co powinna oferować dobra franczyza nieruchomości, zapytaliśmy ekspertów z biura Freedom Nieruchomości, które posiada 3 biura własne oraz 36 oddziałów franczyzowych.

1. Sprawdzony model biznesowy.

Skuteczne know-how to podstawa, jaką otrzymuje biuro nieruchomości franczyza, przystępując do sieci. Najczęściej ma on formę podręcznika operacyjnego.

2. Szkolenia sprzedażowe.

Jednak tylko takie, które skierowane są stricte do branży nieruchomości i uwzględniają jej specyfikę. Sposoby pozyskiwania klientów, prowadzenie spotkań z klientami sprzedającymi nieruchomości oraz z tymi, którzy chcą lokal nabyć, finalizowanie transakcji po takich szkoleniach nie mają przed dyrektorami tajemnic.

3. Szkolenia dla menadżerów.

Zarządzanie zespołem agentów wymaga nabycia określonych umiejętności oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi. Te szkolenia są właśnie po to, by menadżerowie mogli sprawniej zarządzać swoimi zespołami.

4. Marketing.

Doskonała rozpoznawalna identyfikacja wizualna, spójny wizerunek sieci oraz profesjonalnie opracowane materiały handlowe zapewnią każdej agencji rozpoznawalność marki na lokalnym rynku, oraz lojalnych klientów.

5. Strona www.

Strona internetowa dopasowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych to niezbędna składowa nowoczesnej obsługi klienta. Przystępując do franczyzy nieruchomości, biuro otrzymuje nowoczesną stronę, która pozwala na doskonałe wyeksponowanie oferowanych nieruchomości, przedstawienie swojego zespołu oraz dzielenie się wiedzą z klientami np. w postaci artykułów publikowanych na blogu.

6. Social media.

Kanał dotarcia do klientów na miarę XXI wieku to media społecznościowe. Jednak budowa społeczności od zera to długotrwały proces wymagający wiele pracy i czasu. Współpracując ze znanym na rynku brandem, mamy pewność, że obecność naszego biura nieruchomości w social mediach będzie spójna i skuteczna.

7. Dokumentacja.

Aktualna dokumentacja biura nieruchomości to podstawa. Zmiany prawa i rozporządzeń nie będą nam straszne, gdy zdecydujemy się na franczyzę, gdyż na bieżąco będziemy wyposażani w aktualizowane dokumenty.

Jak widać franczyza w branży nieruchomości, niesie za sobą ogromne korzyści, które są nie do przecenienia. Dlatego warto ją rozważyć nie tylko na początku swojej biznesowej drogi, ale także w momencie, kiedy zależy nam na szybszym rozwoju naszej firmy.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram