Aktualnie w sieci działają 162 salony, z których 157 funkcjonuje w centrach handlowych. W ubiegłym roku zostało otwartych 7 salonów - 4 własne i 3 franczyzowe. Średnia powierzchnia lokali to 100 – 130 mkw.
Strategia rozwoju franczyzy VISION EXPRESS zakłada otwieranie salonów franczyzowych w miastach poniżej 80 tys. mieszkańców. Franczyzobiorcami mogą zostać: dotychczasowi pracownicy salonów VISION EXPRESS, optycy z istniejącym już zakładem optycznym lub biznesmeni nie związani z branżą. Firma planuje do 2020 roku mieć w Polsce 300 salonów optycznych, w tym około 100 salonów franczyzowych.
Vision Express należy do największej grupy optycznej w Europie – Grand Vision i jest liderem rynku optycznego w Polsce. Głównym konkurentem dla Vision Express są indywidualni optycy. Podstawową działalnością Vision Express jest sprzedaż okularów korekcyjnych (ok. 70 proc. wartości sprzedaży) oraz soczewek kontaktowych (ok. 20 proc. wartości sprzedaży). Marginalne znaczenie ma sprzedaż okularów słonecznych (ok. 5 proc. wartości sprzedaży). Pozostałe 5 proc. wartości sprzedaży stanowi sprzedaż akcesoriów (futerały, łańcuszki, etc), badanie wzroku oraz inne usługi.