Franczyza TAK, ale jeszcze nie teraz...

Autor: Redakcja
Data dodania: 7 kwietnia 2008
Kategoria:
Allianz Bank należący do niemieckiego koncernu ubezpieczeniowego w lutym otrzymał licencję Komisji Nadzoru Finansowego i już w drugiej połowie roku rozpocznie walkę z konkurentami o klientów. W ubiegły piątek KNF wyraziła także zgodę na objęcie przez Pawła Millera stanowiska prezesa, a przez Grzegorza Słokę stanowiska członka zarządu nowego banku. Jeszcze w tym miesiącu Allianz wystąpi do KNF o licencję operacyjną, tak aby z końcem lata rozpocząć działalność.

Głównym produktem Allianz Banku ma być kredyt hipoteczny, ale także rachunki bieżące, karty kredytowe, kredyty gotówkowe oraz produkty inwestycyjne, oszczędnościowe i ubezpieczenia. Warto zwrócić uwagę na fakt, że kredyty hipoteczne, a także karty kredytowe i pożyczki mogą być swobodnie sprzedawane przez mobilnych doradców, a Allianz ma aż 3,5 tys. agentów na terenie całego kraju. Są oni przygotowani do sprzedaży wielu produktów finansowych, można więc zakładać, że świetnie sobie poradzą również z nową ofertą. Poza tym Allianz ma współpracowników w 550 salonach dealerskich 19 marek, którzy z powodzeniem mogą oferować kredyty samochodowe. Działalność banku będzie się więc uzupełniać z działalnością agentów ubezpieczeniowych. I tak ok. 80% produktów bankowych będzie dostępnych u agentów i ok. 80% produktów ubezpieczeniowych będzie dostępnych w banku.
Stawiamy na dotychczasowych klientów…
Paweł Dangel, prezes spółek ubezpieczeniowych grupy Allianz w Polsce, wyjaśnia, że początkowe plany zakładają, iż 70% klientów banku będą stanowić dotychczasowi klienci grupy. Obecnie jest ich prawie 2mln. W ciągu trzech lat sieć banku planuje rozwinąć się do 200 punktów. Wśród nich będą zarówno duże oddziały, jak i małe placówki sprzedażowe oraz centra oferujące kredyty hipoteczne. Niemcy liczą, że w ciągu dwóch - trzech lat uda im się pozyskać około 300 tys. klientów.
…i rozwój Internetu.
Nowy bank będzie miał także silnie rozwinięty kanał elektroniczny. Projekt sprzedaży polis przez internet, który ma niebawem ruszyć, to efekt badań, z których jasno wynika, że część klientów firmy chciałaby korzystać z takiej możliwości. Ta sama grupa z powodzeniem może też korzystać z usług bankowych oferowanych on-line.
Franchising musi poczekać.
Grupa finansowa Allianz stawia właśnie swoje pierwsze kroki na bankowym parkiecie. Niewątpliwie ma jednak nieco ułatwione zadanie. Nie tylko dzięki stabilnemu kapitałowi i zapleczu finansowemu jaki za nią stoi, ale również dzięki wyrobionej już świadomości marki wśród potencjalnych klientów, oraz przede wszystkim, rozbudowanej sieci własnych wyspecjalizowanych agentów, którzy przejmą część sprzedaży. Można więc śmiało pokusić się o refleksję, że między innymi właśnie te czynniki zadecydowały o braku zainteresowania w chwili obecnej wśród kierownictwa banku, rozwojem poprzez franchising, pomimo, że jak przyznaje prezes Allianz Bank Paweł Miller, jest to bardzo ciekawy model biznesowy. Pozostaje nam więc obserwować rozwój wydarzeń i życzyć nowemu „graczowi” powodzenia.

Katarzyna Strzyż , 7 kwietnia 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram