Sklepy franczyzowe Stokrotka będą mieć lepszą ofertę dzięki porozumieniu handlowemu z siecią POLOmarket.
UOKiK poinformował, że Polomarket i Stokrotka mają zgody na połączenie siły i stworzenie jednej firmy. Transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku.
Wspólne przedsiębiorstwo pod nazwą Polskie Supermarkety zostanie utworzone w celu koordynacji polityki zakupowej dla dwóch sieci sklepów. Ma m.in. prowadzić negocjacje z dostawcami, opracowywać listę zakupową i organizować bezpośredni import wybranych towarów.
– Przewidujemy, że nawiązanie współpracy na poziomie handlowym pomiędzy Stokrotką i Polomarket nie będzie mieć wpływu na operacyjne działanie sieci franczyzowej, natomiast osiągnięcie zakładanych synergii ze współpracy przełoży się na poprawę oferty handlowej sklepów franczyzowych Stokrotka. Zgodnie z założeniami do końca 2015 roku w sieci franczyzowej Stokrotka będzie działać około 50-70 sklepów – powiedział nam wcześniej Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy sieci Stokrotka.
Właściciele sieci sklepów POLOmarket i Stokrotka porozumienie dotyczące współpracy handlowej zawarli pod koniec maja 2015 roku. Umowa przewiduje zawiązanie spółki Polskie Supermarkety, w której inwestorzy obejmą po 50% udziałów.
Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld złotych netto.
Z kolei Stokrotka stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding SA notowana od 2002 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych. Stokrotka jest spółką z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie.
Pierwsza placówka detaliczna tej sieci rozpoczęła swoje funkcjonowanie w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W ciągu dwóch dekad Emperia Holding S.A. prowadziła dynamiczny rozwój sieci Stokrotka na terenie całego kraju. Zaowocowało to pojawieniem się na polskim rynku jednej z największych sieci detalicznych w Polsce będącej obecnie operatorem 260 supermarketów i marketów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych w całym kraju.