Franczyza rządzi handlem

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 stycznia 2018
Kategoria:
Foto: Carrefour
Franczyza rządzi handlem

Handel detaliczny coraz bardziej się konsoliduje. Istotną rolę na tym rynku odgrywa franczyza.

Według danych Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, w 2017 roku w Polsce funkcjonowało około 100 franczyzowych sieci spożywczych (w 2015 roku działało 90 sieci). Największym franczyzodawcą jest Grupa Eurocash, która rozwija sieci abc, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep oraz Groszek.

Z kolei najszybciej rozwijającym się segmentem rynku detalicznego jest forma convenience (np. Carrefour Express, Żabka). Mniejsze sieci sklepów spożywczych działające na rynkach regionalnych również dobrze sobie radzą – to m.in. Chata Polska i Mirabelka.

Elementem rynku handlu detalicznego jest postępująca konsolidacja. Dla handlowców przystąpienie do sieci daje praktycznie same pozytywne efekty, takie jak: obniżenie kosztów, większą siłę negocjacyjną oraz większy zasięg reklamowo-marketingowy.

Andrzej Faliński, niezależny ekspert rynku handlu prognozuje, że w 2018 roku liczba sklepów detalicznych przekroczy 80 tys. (pod koniec 2017 roku było 72 tys. placówek).

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów
Data dodania: 4 sierpnia 2022
Fit Cake robi swoje
Data dodania: 2 sierpnia 2022
BRICOMARCHÉ z nową marką własną

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram