Rok 2014 to rok, w którym stawialiśmy na szczególny rozwój franczyzy. Otworzyliśmy nowe sklepy i stoiska, dzięki czemu poszerzyliśmy znacząco zasięg dystrybucji naszych produktów – mówi nam Ewa Pawłowska, prezes Golden Rose.
Z jakim wynikiem marka rozpoczęła nowy rok?
Obecnie dysponujemy ponad 60 placówkami. W zeszłym roku otworzyliśmy 12 punktów między innymi w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, Amber w Kaliszu czy Nova Park w Gorzowie Wielkopolskim. W pierwszym kwartale nowe stoiska pojawią się w Krakowie, Lublinie, Katowicach i Elblągu, z czego te dwa ostatnie to stoiska franczyzowe. To oczywiście spowodowało, że mogliśmy zwiększyć działania marketingowe i podjąć bardziej globalne aktywności.
Polecamy: Zawalcz o lojalność klienta
Poskutkowało to m.in. kolejnymi nagrodami „Najlepszy Produkt 2015” dla naszych produktów: Color Expert Nail Lacquer zdobył złoto w kategorii Lakiery i w tej samej kategorii nasz Matte Top Coat zajął drugie miejsce. W kategorii Błyszczyki i pomadki znowu zajęliśmy kolejne dwa miejsca i tak złoto trafiło do pomadki Velvet Matte a srebro do błyszczyka Luxury Rich Color. Także sama sieć sklepów Golden Rose została właśnie uhonorowana tytułem "Dobra Marka 2015 - Jakość, Zaufanie, Renoma". Mijający rok to także rok wielu zmian w samej firmie: powiększyliśmy działy sprzedaży i marketingu oraz rozbudowaliśmy magazyn centralny.
Właśnie dzięki tym zmianom ciągle idziemy do przodu, udoskonalamy naszą organizację i stawiamy sobie coraz to nowe cele. Nieustannie dostosowujemy nasze standardy i procedury, tak aby możliwie najlepiej funkcjonować na rynku.
Planujemy wciąż otwierać kolejne sklepy i stoiska, jeszcze bardziej promować się w Internecie oraz brać udział w wielu akcjach promocyjnych. Stawiamy na rozwój we wszystkich możliwych aspektach, więc na pewno kolejny rok przyniesie wiele pozytywnych zmian i pozwoli udoskonalić to, co już zaczęliśmy realizować.
Czy w sieci są multifranczyzobiorcy?
Tak, w strukturach Golden Rose znajdują się multifranczyzobiorcy. Na tą chwilę jest ich dziewięciu. Działają oni między innymi w woj. mazowieckim, Poznaniu czy Bielsko-Białej. Kilku naszych nowych franczyzobiorców otworzyło stoiska w zeszłym roku i już wrócili do nas z planami na kolejne punkty. Taki stan rzeczy wiąże się z tym, że w Golden Rose naprawdę uważamy, że tylko obopólna współpraca bazująca na zaufaniu mogła nam pozwolić na doskonałe wyniki.
Polecamy: Jaki był we franczyzie 2014 rok?
Franczyzobiorcy otwierając kolejne stoiska widzą, że wypracowany przez nas profil kooperacji przynosi efekt w postaci sukcesu finansowego. Ich biznes jest po prostu opłacalny. Bardzo ważne jest też to, że nasze prognozy zwrotu z inwestycji – po mniej więcej 9 miesiącach działalności – przy odpowiednim zaangażowaniu ze strony franczyzobiorcy po prostu się spełniają. Miło mi zauważyć, że w świecie biznesu – często zdominowanym przez mężczyzn – to właśnie kobiety stanowią gros naszych franczyzobiorców. Może dlatego, że jako kobiety lepiej orientują się w specyfice produktu, ale też dlatego, że one po prostu – zwyczajnie „po kobiecemu” uwielbiają nowości i eksperymenty - i po prostu kosmetyki. Kiedy kochamy to, co robimy nie sposób ponieść klęskę. Zresztą jest to jedna z dewiz Golden Rose.
Na rynku produktów kosmetycznych, w tym kosmetyków kolorowych aktywnie działają sieci drogerii. Czy widzi tu Pani możliwość współpracy z innymi firmami na wspólnej powierzchni sprzedażowej?
Temat współpracy z drogeriami jest nam znany od początków działalności. Doskonale zdajemy sobie sprawę z mocy oddziaływania takich sklepów. Niemniej jednak zdecydowaliśmy się na równoległą dystrybucję poprzez kanał naszych sklepów i stoisk oraz właśnie wybranych drogerii. Wśród naszych marek należy wymienić: Golden Rose, Classics, Miss Selene oraz Roxanne, a oferta naszych produktów obejmuje bardzo popularne lakiery do paznokci oraz coraz bardziej rozbudowane w kolorystyce i rodzajach kosmetyki kolorowe. Niektóre nasze produkty mają ponad 100 kolorów.
Polecamy: Jak sfinansować uruchomienie własnego biznesu?
Tak szerokie portfolio produktowe bardzo trudno zaprezentować w drogerii, gdzie jesteśmy ograniczeni miejscem wystawienniczym. Stąd właśnie dualizm tych działań. Chcąc zapewnić sobie możliwie najszerszą dystrybucję, a naszym klientkom dostęp do tak lubianych przez nie kosmetyków Golden Rose, współpracujemy z wyselekcjonowanymi przez nas punktami. Jednak pełen asortyment jest zarezerwowany przede wszystkim dla naszych sklepów i stoisk.
Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą biznesową z Golden Rose zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.