Franczyza – pewność na niepewność

Data dodania: 3 grudnia 2013
Autor: Redakcja
Kategoria:

W dobie kryzysu warto inwestować w sprawdzone rozwiązania. Dla tych, którzy myślą o własnym biznesie, rozwiązaniem na niepewne czasy może być franczyza. Pozostaje tylko dylemat: na co się zdecydować?

We franchisingu, biznesie opartym na sprawdzonym pomyśle, najpopularniejsze branże to handel i usługi. Każdy, kto chce wejść do świata biznesu, nie potrzebuje na starcie milionowego kapitału, chyba że myśli o supermarketach czy stacjach benzynowych – wtedy potrzebny jest solidny finansowy background. Jednak spora część firm, które działają w ten sposób, daje możliwość nawiązania współpracy już na poziomie od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Franczyzodawca udziela w ten sposób franczyzobiorcy zezwolenia na sprzedaż towarów i świadczenie usług pod swoim szyldem.

Handel: łatwo, szybko, pewnie

Handel to branża najbardziej podatna na franchising w Polsce. Mniejsze firmy działają pod skrzydłami znanych marek, sprzedając ich towary według jasno określonego know how. Franczyzodawcy szkolą przedsiębiorców, z którymi nawiązują współpracę, w zakresie marketingu, merchandisingu czy aranżacji wnętrz. Franczyza oparta o handel wydaje się najłatwiejszą formą działalności i daje szansę szybkiego zwrotu z inwestycji poniesionych na wyposażenie sklepów czy punktów sprzedaży. Poza tym w czasach kryzysu handel ma się wciąż dobrze, dlatego jest to w miarę pewny obszar do znalezienia swojego miejsca w biznesie.

Usługi: wachlarz możliwości

Równie szybko rozwija się rynek franchisingu usługowego. Powód? Prostota i szybkość. Franczyzobiorca prowadzi działalność usługową, np. restaurację, pod szyldem dużej marki. Ta udostępnia przedsiębiorcy sposoby i standardy wykonywania usług, w zamian za kierowanie działalnością usługową na danym terenie. Niezależnie czy w grę wchodzą nieruchomości, restauracje, turystyka, bankowość, fryzjerstwo czy edukacja, łatwiej sprzedaje się usługi pod szyldem marki o ugruntowanej pozycji na rynku. Nie zmniejsza to możliwości spełniania się w roli przedsiębiorcy, co więcej – daje szansę pewnych zysków.

Rozbieg przed prawdziwym startem

Franczyzobiorcy są takimi samymi przedsiębiorcami, jak osoby prowadzące indywidualną działalność gospodarczą. Mają dostęp do ofert profilowanych specjalnie pod firmy, mogą wziąć kredyt samochodowy (np. w Idea Banku - http://www.ideabank.pl/kredyt-samochodowy), mogą korzystać z przywilejów dla przedsiębiorstw. A dodatkowo zyskują w swojej działalności wartość dodaną – najlepszy praktyczny trening przed własnym, prawdziwym biznesem. Franchising uczy prowadzenia danego typu działalności pod skrzydłami doświadczonej i uznanej marki, daje możliwość podpatrywania dobrych praktyk i korzystania ze sprawdzonych rozwiązań.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram