MathRiders, sieć franczyzowa rozwijana intensywnie w Polsce przez Helen Doron Educational Group, ogłosiła prognozy biznesowe na przyszły rok. W 2015 roku liczba klientów systemu zwiększy się dwukrotnie.
Od kiedy dyrektorem regionalnym MathRiders została Małgorzata Grymuza, dynamika rozwoju konceptu w naszym kraju osiąga kilkudziesięcioprocentowe wartości. W przeciągu 12 miesięcy intensywnej działalności w roku szkolnym 2013/2014, liczba placówek zwiększyła się z 10 do 22. Według szacunków przedstawionych przez Helen Doron Educational Group, w następnym sezonie firma spodziewa się wzrostu liczby franczyzobiorców o kolejne 36%.
Biorąc pod uwagę retencję bieżących klientów i rosnące możliwości pozyskania nowych uczniów, sytuacja ma przełożyć się na dwukrotne zwiększenie grupy dzieci uczęszczających w naszym kraju na zajęcia matematyczne prowadzone metodą MathRiders.
Rosnąca gęstość sieci ma zaowocować powołaniem w przyszłym roku kolejnego dyrektora regionalnego - franczyzodawcy obsługującego obszar zamieszkany przez 4 - 10 mln osób. Możliwości franczyzowe systemu obejmują również licencję na prowadzenie Centrum bądź Studio Nauczania (odpowiednio na obszarach do 100 tys. i do 25 tys. mieszkańców). Według szacunków Helen Doron Educational Group, całkowity koszt rozpoczęcia działalności w tych formach to wydatek rzędu 35 tys. w przypadku Centrum i 25 tys. zł w przypadku Studio.
Sieć MathRiders przedstawiła również profil franczyzobiorcy opracowany na podstawie danych dotychczasowych partnerów. Według wewnętrznych badań sieci, na działalność w ramach konceptu decydują się: przedsiębiorczy nauczyciele, pasjonaci matematyki, edukatorzy z misją oraz chcące być swoimi własnymi szefami osoby, które rozumieją zalety pracy w ramach sieci franczyzowej. W przeważającej części są to kobiety.
INK