Nowe marki
Spółka wprowadza też na rynek dwie nowe marki. Obok dotychczasowych marek Mewa, John Bradley, LOOKat i Szame, pojawiła się MEVA Fashion. Jest to kolekcja, w skład której wchodzi elegancka odzież damska. Powstała też uzupełniająca marka z bielizną dziecięcą MEVA Piccolo. Działania te, zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami firmy, mają na celu poszerzenie oferty produktowej spółki.
Franczyza sposobem na Szame
Zarząd Mewa S.A. planuje także podnieść rentowność spółki zależnej Szame, prowadzącej sieć sklepów z elegancką bielizną damską, poprzez przekazanie części salonów własnych w zarządzanie franczyzobiorcom. Pierwsze umowy są już w fazie negocjacji. Zabieg ten ma w założeniach obniżyć koszty działalności i podnieść wielkość przychodów ze sprzedaży. Pozwoli on spółce ograniczyć koszty związane z zarządzaniem sklepami. Dodatkowo franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy pracujący na swój rachunek, często są bardziej zdeterminowani do osiągania dobrych wyników sprzedaży niż zatrudniani na etacie kierownicy sklepów. Ich działalność może zatem przełożyć się na realny wzrost rentowności placówek.
Wszystkie działania restrukturyzacyjne mają na celu doprowadzenie do rentowności działalności operacyjnej począwszy od pierwszego kwartału 2009 roku.