8 nowych umów franczyzy, czyli poszerzenie oferty o 700 pokoi - tak najkrócej można podsumować 2013 rok w wykonaniu sieci hoteli Orbisu.
Rok 2013 upłynął pod znakiem szybkiego rozwoju sieci hoteli poprzez franczyzę i zarządzanie. W okresie 12 miesięcy 2013 roku Orbis podpisał 8 tego rodzaju umów, dzięki czemu baza hotelowa powiększy się o prawie 700 nowych pokoi. Łącznie Spółka podpisała dotychczas 18 umów, na podstawie których do eksploatacji oddano już 7 hoteli (ponad 800 pokoi). Orbis zapowiada, że w 2014 roku będzie nadal koncentrować się na rozwoju poprzez zawieranie umów franczyzy i umów o zarządzanie.
- W 2013 roku Orbis rozwinął i udoskonalił swoją działalność. Dzięki koncentracji wyłącznie na branży hotelarskiej (sprzedaż spółki Orbis Transport), ekspansji sieci na podstawie nowych umów franczyzy i o zarządzanie, dalszej realizacji planu redukcji kosztów oraz modernizacji kluczowych hoteli, Orbis wchodzi w 2014 rok jako bardziej efektywne przedsiębiorstwo. Priorytety na 2014 rok pozostają bez zmian. Wierzymy, że stan polskiej gospodarki pozwoli nam kontynuować rozwój w sposób zrównoważony – powiedział Laurent Picheral, prezez Orbisu.
Na początku 2013 roku, kiedy polska gospodarka była jeszcze w fazie spowolnienia, Orbis wdrożył intensywną strategię wzrostu sprzedaży w celu utrzymania, a nawet zwiększenia udziału w rynku. Dzięki tej strategii Spółka odnotowała wzrost frekwencji (OR) o 3,0 pp w ujęciu „like-for-like” w ciągu roku do poziomu 58,8%.
W roku 2013 firma zainwestowała w poprawę jakości produktu i zwiększenie konkurencyjności hoteli należących do Grupy poprzez ich modernizację. W pierwszej kolejności przeprowadzono modernizacje flagowych hoteli Grupy Orbis, zwłaszcza w Warszawie i na innych kluczowych rynkach - w Trójmieście, Krakowie i Wrocławiu. Hotele w tych miastach zapewniają osiągnięcie najwyższych wskaźników zwrotu z zainwestowanych nakładów kapitałowych (ROCE).
Jednocześnie Orbis poczynił znaczące nakłady na systemy informatyczne i dystrybucji, ich znaczenie rośnie na dzisiejszym - coraz bardziej konkurencyjnym rynku, na którym działają internetowe biura podróży. Dzięki tym działaniom przychody Orbisu uzyskane za pośrednictwem centralnych systemów rezerwacji wzrosły w 2013 roku o 37%. Ogółem nakłady kapitałowe poczynione przez Grupę Hotelową Orbis w 2013 roku wyniosły około 95 mln zł.
Grupa Hotelowa Orbis zarządza 61 obiektami w 30 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje 11 500 pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, obecna w 92 krajach, w których dysponuje ponad 3 600 hotelami z 460 000 pokoi.