Branża odzieżowa to jeden z segmentów rynku, w którym dynamicznie rozwijają się sieci sklepów franczyzowych. Ten format rozwoju biznesu wybierają zarówno zagraniczne marki, jak i polskie. Firmy, którym w ostatnich latach udało się zbudować sieci partnerskie zapowiadają dalszy rozwój we franczyzie.
Takie plany ma m.in. działająca od 1992 roku marka QUIOSQUE. Grzegorz Tokarczyk dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju QUIOSQUE zaznacza, że segment, w którym działa marka opiera się na budowaniu stałej i silnej więzi z klientem.
– Słuchamy tego, czego oczekują od nas nasze klientki i odpowiadamy na ich potrzeby. Pomaga nam w tym nowoczesny program lojalnościowy, który od listopada 2016 roku wystartował w naszej sieci. Jeśli chodzi o rozwój sieci sprzedaży, nadal będziemy realizowali przyjętą strategię, zakładającą obecność zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Oczywiście cały czas wzmacniamy także kanał sprzedaży on-line. Obecnie nasze salony odwiedza miesięcznie prawie milion kobiet – opowiada Grzegorz Tokarczyk.
Polecamy wywiad z franczyzobiorcą QUIOSQUE: Kobieca twarz biznesu
W 2017 roku - podobnie jak w poprzednich latach – firma planuje kontynuować budowę sieci sklepów franczyzowych. Będzie poszukiwać nowych możliwości współpracy z potencjalnymi partnerami. QUIOSQUE nie przewiduje znaczących zmian w strukturze sieci. Postara się zachować proporcję około 50% między salonami własnymi a franczyzowymi. Obecnie sieć liczy 66 własnych sklepów, 67 franczyzowych, 6 outletów i sklep internetowy.
W nowym roku firma planuje otworzyć około 18 kolejnych salonów. Jeden z nich będzie działać w warszawskiej Galerii Północnej.
Monika Kujas, PR Manager QUIOSQUE zaznacza, że większość kolekcji jest szyta w kraju. Znajomość potrzeb i oczekiwań polskich kobiet sprawia, że marka z powodzeniem konkuruje z zagranicznymi firmami.
To nie jedyna polska marka modowa rozwijająca się we franczyzie. Sukces biznesowy osiągnęły też marki stworzone przez polskich projektantów takie jak Blue Shadow i Eva Minge Femestage oraz Greenpoint czy Esotiq (ta marka z powodzeniem rozwija się także na rynku niemieckim).