W najbliższych miesiącach Orbis planuje otwarcie ośmiu hoteli. Spółka podpisała również 40 umów łącznie o zarządzanie bądź franczyzę.
Nowe hotele wzmocnią rynek w: Rumunii, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii oraz na Węgrzech. Większość hoteli, na które podpisane zostały umowy zarządzania bądź franczyzy otworzy się w latach 2018-2019 pod markami MGallery, Mercure i Ibis Styles.
– Europa Wschodnia to duży rynek charakteryzujący się wysokimi wzrostami PKB w Europie, który generuje silny, wciąż rosnący popyt na usługi hotelowe w segmentach biznesowym i turystycznym. Z drugiej strony dostrzegamy wyraźnie, że deweloperzy i fundusze inwestycyjne, które w przeszłości nie angażowały się w przedsięwzięcia związane z branżą hotelarską, doceniają obecnie rosnącą rentowność tego sektora w całym regionie Europy Wschodniej - mówi Gilles Clavie, prezes zarządu Orbis.
Jak dodaje, firma chce przyspieszyć rozwój zgodnie z modelem asset-light i jeszcze bardziej zwiększyć obecność marek Accor Hotels w regionie i na nowych wschodzących rynkach, takich jak: Serbia, Chorwacja, Rumunia, Słowenia czy Bułgaria.