Franczyza dla miłośników zwierząt

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 kwietnia 2010
Kategoria:
husseMiłość ta może okazać się bardzo opłacalna. Rynek karmy dla zwierząt, na którym działa Husse, ma być w najbliższym czasie jednym z najszybciej rosnących w Polsce.

Coraz więcej osób ten fakt docenia i decyduje się na podjęcie współpracy z firmą. Chociaż Husse działa w naszym kraju dopiero półtora roku, pozyskało już 24 franczyzobiorców, z czego trzech dołączyło do sieci w tym roku. Są to osoby z Konina, Pruszcza Gdańskiego i okolic Szczecina. - W najbliższym czasie podpiszemy dwie kolejne umowy, negocjujemy też kilka następnych lokalizacji. Pierwotny plan zakładał pozyskanie franczyzobiorców we wszystkich byłych miastach wojewódzkich do 2013 roku. Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują na to, że cel ten uda się osiągnąć szybciej – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający firmy Husse.

Doradzą i dowiozą

Na czym polega franczyza w Husse? Przede wszystkim na dystrybucji produktów tego szwedzkiego producenta karmy dla psób i kotów. Nie jest to jednak dystrybucja typowa, odbywa się bowiem z pominięciem kanału hurtowego i detalicznego, karma trafia bezpośrednio od franczyzobiorcy do klientów indywidualnych i hodowców. - Jesteśmy jedynym w Polsce dystrybutorem karm dla zwierząt, który rozwija sieć dystrybucji w ten sposób. Franczyzobiorcy Husse to osoby przeszkolone w zakresie żywienie psów i kotów, zazwyczaj miłośnicy zwierząt, którzy potrafią doradzić i dobrać odpowiedni produkt w zależności od wieku, wagi czy rasy psa lub kota  – podkreśla Piotr Cieślik.

Szacowana łączna kwota inwestycji we franczyzowy oddział Husse wynosi od 30 tys. do ponad 100 tys. złotych i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. Kwota ta obejmuje opłatę licencyjną oraz środki potrzebne na zatowarowanie i niezbędny kapitał obrotowy. Franczyzobiorca dostaje wyłączność na sprzedaż na danym obszarze określonym w umowie – najczęściej jest to miasto lub powiat. Oznacza to, że regiony, na których działają już franczyzobiorcy Husse, są zamknięte dla kolejnych kandydatów.

Ze swojej strony franczyzobiorca musi dodatkowo zorganizować niewielką przestrzeń magazynową  - na początku może to być np. przydomowy garaż – oraz samochód, którym dowiezie karmę do klienta. - Od kandydatów nie wymagamy powierzchni handlowej, co znacząco obniża koszty prowadzenia biznesu i zmniejsza ryzyko całej inwestycji. Ze względu na brak kosztów stałych związanych z wynajmem powierzchni handlowej franczyzobiorca, który decyduje na się na organiczny rozwój biznesu i osobiście angażuje się w działalność operacyjną, może bardzo szybko osiągnąć próg rentowności. Zakładamy, że pozytywne przepływy finansowe powinny pojawić się w ciągu 4-8 miesięcy od chwili rozpoczęcia działalności – mówi Piotr Cieślik.

Prężny rynek i niewielka konkurencja

W Polsce żyje ponad 8 mln psów oraz niemal 6 mln kotów. Jest to druga po Francji największa populacja zwierząt domowych w Europie. Wartość sprzedaży gotowej karmy dla zwierząt wynosi już ok. 1,5 mld zł, a eksperci prognozują wzrosty sięgające od 7 do 12 proc. rocznie. Dotyczy to także marek z segmentu premium, do których zalicza się Husse – w ciągu minionych 5 lat ich sprzedaż urosła o ponad 60 proc.

Konkurencję dla Husse stanowią przede wsyztskim sklepy internetowe, które oferują dostawę firmą kurierską oraz producenci karm dla zwierząt z segmentu Premium i Super Premium, którzy budują tradycyjne sieci sprzedaży. Do najważniejszych graczy w tym segmencie rynku należą: Royal Canin, Nestle Purina, Hills czy Eukanuba. Ze sklepami internetowymi Husse chce konkurować poprzez oferowanie możliwości uzyskania porad od przeszkolonego dostawcy, zaś ze stacjonarnymi - poprzez doręczanie produktów do domu.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram