Franczyza – czy to się nadal opłaca?

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 czerwca 2014
Kategoria:
McDonald's (Warszawa, al. Jerozolimskie)

McDonald's (Warszawa, al. Jerozolimskie)

Minęło ćwierć wieku od początku przemian gospodarczych w Polsce, dekada – od naszego wstąpienia do Unii Europejskiej. W roku 2013 produkt krajowy brutto na głowę wyniósł u nas ponad 21 tysięcy dolarów. Pomimo kryzysów polski rynek stale się rozwija, a przedsiębiorcy nieustannie poszukują nowych rozwiązań. Wśród tych już istniejących dużą popularnością cieszy się franczyza. Ale czy wchodzenie w ten system wciąż się opłaca?

Franczyza to sposób udzielenia licencji na sprzedaż towarów, usług lub technologii, z zachowaniem odrębności prawnej i finansowej zainteresowanych podmiotów. Innymi słowy kupujemy pełne i sprawdzone biznesowe know-how, płacąc za nie stałym udziałem w zyskach. To doskonałe rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców, które pozwala im nabyć potrzebne doświadczenie i przynosi w miarę bezpieczny zysk. Jak jednak przypomina Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców i menedżer ds. franczyzy McDonald's Polska: „Istnieje powszechne przekonanie, że już samo kupno franczyzy znanej marki gwarantuje sukces przedsięwzięcia. Prowadzenie przedsiębiorstwa licencyjnego, tak jak każda inna działalność gospodarcza, wymaga przede wszystkim zaangażowania, skutecznego zarządzania oraz ciągłego inwestowania w rozwój firmy”.

Aby rozpocząć swoją przygodę z franczyzą, w najtańszych projektach potrzeba zaledwie paru tysięcy złotych. Gdy jednak poważnie myślimy o naszym biznesie, powinniśmy przygotować około jednego miliona. Taka suma pozwoli nam otworzyć np. punkt znanej sieciowej restauracji typu fast-food. Z rozpoznawalnym logo, popularnymi produktami i siecią sprawnych dostawców możemy szybko rozwinąć swoją firmę. Jest jeszcze jeden warunek: dobrze przygotowany biznesplan.

W sytuacji, gdy w Polsce działa już kilkaset systemów franczyzowych, co oznacza tysiące punktów sprzedaży lub wykonywania usług, o ostatecznym sukcesie naszego przedsięwzięcia powinno zadecydować miejsce działania lub otwarcie biznesu, nim jeszcze uda się to konkurencji. Bez wątpienia franczyza pozostaje jedną z bardziej skutecznych form działania na rynku. Kto jeszcze nie spróbował, może się sam przekonać.

Osoby zainteresowane wejściem do systemu licencyjnego mają okazję wziąć udział w spotkaniach informacyjnych z przedstawicielami działu franczyzy i właścicielami restauracji McDonald's w środę, 4 czerwca, o godzinie 16 w hotelu Qubus w Zielonej Górze (ul. Ceglana 14a) i w piątek, 6 czerwca, o godzinie 16 w hotelu Wileńskim w Olsztynie (ul. Ryszarda Knosały 5). Swoje uczestnictwo należy potwierdzić mailem pod adresem licencja@pl.mcd.com lub pod numerem telefonu 608 744 744.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram