O rynku franczyzy takim jaki on jest, bez pudrowania noska i wyolbrzymiania problemów. O sukcesach i porażkach będących udziałem franczyzodawców i franczyzobiorców. O tym z czym sami na co dzień się stykamy przygotowując oferty franczyzowe, rekrutując i szkoląc franczyzobiorców, rozwiązując problemy sieci franczyzowych, którymi zarządzamy. Tych dużych i małych, doświadczonych i nowicjuszy, polskich i zagranicznych.
Promujemy franczyzę jako dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą rozpocząć przygodę z własną działalnością gospodarczą przy wsparciu silnego i doświadczonego partnera dysponującego sprawdzonym know-how jakim powinien być franczyzodawca. Jednak nie zaklinamy rzeczywistości, nie naginamy faktów i liczb, nie tworzymy niepotrzebnej propagandy sukcesu żeby za wszelką cenę wykazać, że franczyza to sprawdzona metoda prowadzenia biznesu, która w dodatku daje gwarancję sukcesu. Jeśli ktoś potrzebuje gwarancji to, jak powiedział Woody Allen w jednym ze swoich filmów, powinien kupić sobie toster a nie zabierać się za prowadzenie firmy, nawet jeśli jest ona prowadzona w oparciu o licencję franczyzową. Dlatego unikamy niepotrzebnego pompowania medialnego balona skutkującego potem zawiedzionymi nadziejami, rozgoryczeniem i frustracją po obu stronach franczyzowej relacji. Bo miało być łatwo, przyjemnie i zyskownie a jest ciężko, stresująco i są straty.
Nie piszemy też o tym jak zostać wróżką czy taksówkarzem, jak założyć komis samochodowy, ile kosztuje stoisko pucybuta, czy inwestować w znaczki z motylami czy może w zabytkową porcelanę, i czy z wahań kursu ryżu na giełdzie towarowej w Singapurze w latach 80-tych można wnioskować jak w tym roku będą się sprzedawały lody świderkowe na plaży w Mielnie. Tematykę inwestycji małych i dużych, analiz technicznych i fundamentalnych, wróżenia z fusów lub ruchów warg Bena Bernake czy członków Rady Polityki Pieniężnej zostawiamy innym. My piszemy o franczyzie.
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?