Aktualności

NAJNOWSZE Za przeciętne wynagrodzenie nie kupisz nawet pół metra mieszkania
Podwyżkom cen mieszkań towarzyszył w ostatnich latach także wzrost średniego wynagrodzenia. W dalszym ciągu w większości dużych miast za przeciętną […]
Franczyza Fit Cake - kolejny etap ekspansji za granicą

Po intensywnym szkoleniu nowych franczyzobiorców, którzy przybyli prosto ze Szwecji, firma planuje uruchomienie kolejnego lokalu poza granicami Polski. Dotychczasowa obecność […]

Studio in.Time: sprawdzony koncept biznesowy, który zyskuje na popularności

W dzisiejszych czasach, gdy tempo życia staje się coraz bardziej intensywne, troska o zdrowie i kondycję fizyczną stanowią priorytet dla […]

GK Specjał ma już ponad 13 000 sklepów franczyzowych

Grupa Kapitałowa Specjał - polski operator franczyzowy i właściciel takich sieci jak Nasz Sklep, Livio czy Rabat Detal, przebił barierę […]

Sieć Intermarché wraca na ścieżkę rozwoju

Sieć supermarketów spożywczych Intermarché wraca na ścieżkę rozwoju i otwiera ponownie swoje punkty sprzedaży w Zielonej Górze, która jest kolebką […]

La Mancha startuje z tegoroczną ofertą obozu językowego w Hiszpanii

La Mancha, szkoła języka hiszpańskiego przedstawia ofertę wakacyjną, półkolonie w kraju oraz kolonie i obozy w Hiszpanii, skierowaną najczęściej do […]

Kobieca siła franczyzy

W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8800 franczyzobiorców stanowią właśnie panie. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie […]

KATALOG FRANCZYZ

Znajdź pomysł na własną firmę. Wybieraj spośród kilkuset ofert franczyzy od uznanych i rozpoznawalnych na rynku firm.

magazyn franczyza&biznes

Zdjecie-okladki-najnowszego-numeru-magazynu-Franczyza&Biznes

Franczyza & Biznes Numer 2/2024

TEMAT NUMERU

CO CZEKA RYNEK NIERUCHOMOŚCI HANDLOWYCH?

Handel tradycyjny wraca do łask mimo nieustannego rozwoju sektora e-commerce.

RAPORT NUMERU

FRANCZYZA W GASTRONOMII 2024

Koszty rosną, ale zainteresowanie biznesem gastronomicznym jest wciąż duże.

Sprawdź pełen spis treści

O TYM SIĘ MÓWI

Dlaczego Polacy chcą zmienić zawód?

Ponad 61 proc. osób rozważających zmianę pracy lub obawiających się jej utraty, wyraża chęć przebranżowienia się, co z jednej strony […]

Fakty i mity na temat modelu abonamentowego

W ostatnich latach popularność subskrypcji zdecydowanie wzrosła i możemy spodziewać się utrzymania tego trendu w przyszłości. Powszechnie zakłada się, że […]

Konflikt w Dużym Benie

Agenci prowadzący markety alkoholowe Duży Ben obawiają się zmian w zasadach wynagradzania, które w nowym roku chce wprowadzić właściciel sieci […]

Agenci PKO BP zastrajkowali

Właściciele agencji PKO Banku Polskiego zapowiedzieli na 18 grudnia strajk. Jak zapowiedzieli, tak zrobili i tego dnia większość placówek agencyjnych […]

Mieszkanie dla seniora, czyli senior living wchodzi na polski rynek

Zgodnie z ogłoszonymi ostatnio przez Główny Urząd Statystyczny wstępnymi wynikami Narodowego Spisu Powszechnego, w porównaniu do 2011 roku wyraźnie zwiększył […]

Import aut z USA to nie jest biznes dla każdego

Rynek motoryzacyjny skupił się na używanych samochodach. Ale i on ma swoje covidowe problemy: brak miejsc w magazynach, brak kontenerów, […]

wywiady

Franczyza Twój Prawnik 24 to kancelaria inna niż wszystkie

W naszej kancelarii najważniejsze jest dla nas zadowolenie klientów oraz skuteczność naszych działań. Nie możemy sobie pozwolić na niedomówienia czy […]

36 MINUT to franczyza dla aktywnych

Branża fitness to wspaniali ludzie z wielką pasją, energią i endorfinami. Gdy już złapie się tego sportowego bakcyla, pozostaje się […]

Sklep na zdrowie

W naszej franczyzie chodzi o partnerstwo, które w długiej perspektywie działania, daje wymierne korzyści przede wszystkim franczyzobiorcom – mówi Edyta […]

Lider na kółkach

Planując nasze działania skupiamy się na swoim planie rozwoju, jesteśmy przekonani, że dostarczamy najlepszą usługę naszym klientom, za najlepsze możliwe […]

Znany szyld, pewny zysk

Polski klient chociaż wciąż oszczędny, coraz mocniej docenia też jakość produktów – mówi Katarzyna Wojdyło, właścicielka supermarketu Bricomarché w Szprotawie. […]

Agent na celowniku

Ambicja, konsekwencja, determinacja, pokora i doświadczenie w pracy agenta – to przepis na sukces Elżbiety Zakrzewskiej, która prowadzi swoje biuro […]

Franczyzawpolsce.pl na youtube

Odwiedź nasz kanał YouTube, by obejrzeć wywiady i materiały video na temat franczyzy.
Sprawdź teraz
YouTube FWP

raporty

Piękno i pieniądze

Branża usług kosmetycznych należy do tych, które pandemię odczuły dość dotkliwie. Ma za sobą dwa lockdowny, towarzyszy jej też niepewność […]

Pomysły na biznes w domu

Niska inwestycja i niskie koszty stałe, elastyczność oraz wygoda – to tylko niektóre zalety prowadzenia biznesu we własnych czterech ścianach. […]

Smacznie, zdrowo i z zyskiem

Rynek zdrowej żywności w Polsce jest wciąż w początkowej fazie rozwoju i wiele wskazuje na to, że w najbliższych latach […]

Franczyza na usługach

Pandemia jest z nami już drugi rok. Kolejne lockdowny skutecznie utrudniały prowadzenie biznesu, zwłaszcza w branży usługowej. Mimo wszystko każdy […]

Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?

Jeszcze rok temu wydawało się, że okres odmrażania gospodarki po jej prawie całkowitym zamknięciu spowodowanym pandemią COVID-19 zaowocuje znaczącym wzrostem […]

Nadeszły dobre czasy dla franczyzy

Okres odmrażania gospodarki po jej prawie całkowitym zamknięciu spowodowanym pandemią COVID-19 już owocuje znaczącym wzrostem zainteresowania franczyzą, a w konsekwencji […]

pomysły na biznes

Jak zarobić na sprzątaniu?

W branży usług sprzątających panuje duża konkurencja i… duża szara strefa. Jednak wciąż warto próbować w niej swoich sił, stawiając […]

Jak zostać trenerem personalnym

W Polsce aktywnych zawodowo jest ok. 7000 trenerów personalnych, a z ich pomocy korzysta od 3 do 5 proc. osób […]

Czy warto inwestować w biura elastyczne?

Rynek elastycznych biur już od kilku lat przeżywa rozkwit, a pandemia COVID-19 i związana z nią praca zdalna tylko wzmocniły […]

Biznes dla amatorów kuchni roślinnej i nie tylko

Restauracja wegetariańska albo wegańska – takich miejsc na mapie Polski jest coraz więcej, gdyż Polacy coraz częściej ograniczają spożycie mięsa. […]

Jaka przyszłość czeka sklepy piekarnicze?

Spadek spożycia pieczywa to trend widoczny na rynku polskim od lat. Jednak to tylko jedna strona medalu. Z drugiej zaś […]

Kto by chciał, a kto nie, otworzyć ponownie firmę w tej samej branży?

W budownictwie żaden z prezesów czy właścicieli firm nie żałuje, że prowadzi tego typu biznes. Wśród firm transportowych aż 6 […]

poradniki franczyzowe

Sąd Najwyższy zadecydował w sprawie omijania zakazu handlu w niedziele

W obliczu kontrowersyjnego zakazu handlu w niedziele, wprowadzonego w 2018 roku, Sąd Najwyższy zajął się trzema kasacjami dotyczącymi przypadków jego […]

Kara umowna w umowie franczyzy

Postanowienia zawarte w umowach franczyzy dotyczące między innymi naruszenia zakazu konkurencji, poufności czy dbania o renomę franczyzodawcy są najczęściej zabezpieczane […]

Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo

We franczyzie jak w małżeństwie. Bez dialogu i rzeczowego kompromisu może być trudno o dobrą współpracę. Od lat śledzę fora […]

Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca

Każdy, kto decyduje się prowadzić własną firmę powinien poddać szczegółowej ocenie swoje możliwości, a także swoje długoterminowe cele. Trzeba pamiętać, […]

Faktoring – czym jest i jak działa?

Zachowanie płynności finansowej jest jednym z najważniejszych filarów finansowych każdego przedsiębiorstwa. Dzięki usłudze faktoringu, która zyskuje coraz większą popularność, możliwe […]

Umowa franczyzowa, agencyjna, partnerska – w czym tkwią różnice?

Na polskim rynku funkcjonuje kilka typów współpracy w ramach sieci. Sprawdź, czym się one różnią, jakie prawa i obowiązki ma […]

finanse i nie tylko

Jak policzyć koszty kredytu? Przydatne narzędzie online!

Osoby planujące kredyt zastanawiają się m.in. nad tym, jaka będzie łączna suma kredytu do oddania w banku. W zależności od […]

Jak wybrać sejf na pieniądze?

Bezpieczeństwo oszczędności i cennych przedmiotów to priorytet dla wielu osób. W miarę jak rośnie potrzeba zabezpieczenia naszych dóbr, pojawia się […]

Co sprawdza bank przy kredycie firmowym?

Prowadzenie firmy i utrzymanie jej płynności finansowej to trudne zadanie. Jednak przedsiębiorcy nie są pozostawieni sami sobie. Mogą skorzystać ze […]

Jak wybrać odpowiedni rozmiar koperty bąbelkowej?

Uniwersalne opakowanie nadające się do wysyłki każdego rodzaju rzeczy- tak można w skrócie opisać kopertę bąbelkową. Nadaje się do wysyłki […]

Wirtualne biura - co musisz wiedzieć?

W dzisiejszym dynamicznym i zglobalizowanym świecie sukces w biznesie wymaga innowacyjności, elastyczności i profesjonalizmu. Wirtualne biuro w Warszawie oferuje prestiżowy […]

Wdrożenie nowego oprogramowania w firmie – 70% firm ma na to strategię

We współczesnym świecie biznesu, wdrożenie nowego oprogramowania w firmie to nie tylko kwestia technologiczna, ale przede wszystkim strategiczna. Decyzja ta […]

Franczyza W Polsce

Franczyza w Polsce - portal o franczyzie

Rozpoczęcie własnego biznesu wymaga pomysłu, wiedzy i środków na start. Z tego powodu wielu zainteresowanych prowadzeniem działalności rezygnuje z podjęcia takiej próby. Obawiają się, że bez doświadczenia sobie nie poradzą. Sposobem na ułatwienie sobie osiągnięcia sukcesu w biznesie jest franchising, czyli temat przewodni naszego serwisu. Od lat nieustannie śledzimy rynek i informujemy internautów o najlepszych systemach franczyzowych. Dostarczamy też treści przydatne dla zainteresowanych taką formą działalności. Dlaczego franchising to dobry pomysł na rozpoczęcie działalności?

Franchising – dlaczego warto?

Jedną z kluczowych barier w rozpoczęciu działalności jest nie tyle brak potrzebnych środków, bo te można pozyskać w ramach choćby finansowania zewnętrznego, ale „know how”. Interesujący się prowadzeniem biznesu obawiają się, że bez odpowiedniej wiedzy nie podołają wyzwaniu. Dzięki franczyzie otrzymają oni gotowy pomysł na biznes.

Zgodnie z Europejskim Kodeksem Etycznym Franczyzy, franchising to system sprzedażowy, w którym dochodzi do ścisłej współpracy pomiędzy podmiotami, które są niezależne prawnie i finansowo. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że osoba, która decyduje się na nie, czyli franczyzobiorca, nie buduje swojej marki od całkowitego zera – działa pod szyldem znanej firmy, co już na samym starcie powoduje, że zdecydowanie zwiększają się jej szanse na odniesienie sukcesu.

Zatem od razu na początku działalności taki przedsiębiorca ma łatwiej – nie musi budować wizerunku marki. Od razu funkcjonuje jako firma znana na rynku, co powoduje m.in., że kampanie marketingowe mogą w jego przypadku przynieść zdecydowanie lepsze wyniki. Franchising oznacza również, że wybierający taki model współpracy korzysta z „know how”, a także z szeregu różnych możliwości.

Franczyzobiorca uzyskuje również: szkolenia dla siebie i pracowników, pomoc w wyborze lokalizacji, wsparcie w rozwiązywaniu problemów i wiele, wiele więcej.

W naszym serwisie zamieszczamy aktualności dotyczące rynku franczyzowego – najlepszych systemów z przeróżnych branż. Każdy z nich szczegółowo opisujemy, aby zainteresowani mieli świadomość specyfiki danej propozycji. Zasady współpracy pomiędzy podmiotami zawsze są doprecyzowane w umowie. Są takie biznesy, w przypadku których wystartowanie z działalnością poza systemem franczyzowym jest bardzo trudne i rzadko kończy się powodzeniem. Doskonałym przykładem jest choćby branża bankowa.

Franchising – jak wybrać odpowiedni system?

Poszczególne systemy franczyzowe różnią się pod wieloma względami. W niektórych branżach można przebierać w dostępnych propozycjach – warto porównać, które są najkorzystniejsze. W naszym serwisie szczegółowo opisujemy poszczególne oferty franczyzowe, tak, aby zainteresowany taką działalnością mógł wybrać franchising, który spełnia jego oczekiwania. Oto, na co warto zwrócić uwagę:

  • Marka – jaką reputację ma firma, która oferuje franchising? Czy przedsiębiorstwo rzeczywiście jest cenione, odnosi sukces, na którym możesz bazować? Czy cieszy się bardzo dobrymi opiniami na rynku?
  • Minimalna kwota – środki, których potrzebujesz na start, aby myśleć o rozpoczęciu takiej działalności.
  • Opłata wstępna – kwota, którą zapłacisz za samo przystąpienie do systemu.
  • Opłata bieżąca – koszt korzystania z logo, wiedzy, doświadczenia i wsparcia zgodnie z umową.
  • Opłata marketingowa – środki przeznaczone na działania marketingowe dla całej marki.

Te kwestie decydują o tym, z jakimi wydatkami będzie się wiązać prowadzenie takiej działalności. Warto zwrócić uwagę, od czego są one uzależnione w poszczególnych przypadkach. Czy są to stałe kwoty miesięczne czy jednak procent np. od przychodu?

Zanim zdecydujesz się na zawarcie umowy z danym franczyzodawcą, spróbuj znaleźć innych przedsiębiorców, którzy przystąpili do tego systemu. Czy napotkali na jakieś problemy w ramach współpracy? Czy dla nich franchising w danej firmie okazał się sukcesem? To bardzo istotny element, na który zdecydowanie warto poświęcić czas – ta wiedza jest bezcenna przed podjęciem ostatecznych decyzji.

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram