Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 02 maj 2014

Franczyza i Biznes temat i raport numeru

Przyczyny porażek franczyzodawców

Przyczyny porażek

Czemu niektórym się nie udaje?

To oczywiste, że inwestowanie prawie zawsze wiąże się z ryzykiem. Czasami jednak błędy doprowadzające w rezultacie do upadku biznesu mają zupełnie inną przyczynę niż ogólnogospodarczy kryzys – szczególnie w segmencie franczyzowym.

Do przyczyn porażek franczyzodawców zalicza się m.in. niewłaściwy wybór partnera biznesowego, niedoinwestowanie projektu, a także źle poprowadzone testy pilotażowe.

To oczywiste, że inwestowanie prawie zawsze wiąże się z ryzykiem. Czasami jednak błędy doprowadzające w rezultacie do upadku biznesu mają zupełnie inną przyczynę niż ogólnogospodarczy kryzys – szczególnie w segmencie franczyzowym.
Do przyczyn porażek franczyzodawców zalicza się m.in. niewłaściwy wybór partnera biznesowego, niedoinwestowanie projektu, a także źle poprowadzone testy pilotażowe.
Do przyczyn porażek franczyzodawców zalicza się m.in. niewłaściwy wybór partnera biznesowego, niedoinwestowanie projektu, a także źle poprowadzone testy pilotażowe.
  Więcej przyczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych

Swoboda to nie dowolność

W orzeczeniu z 4 marca 1998 roku, w sprawie z powództwa byłych franczyzobiorców przeciwko spółce Family Frost – Polska, Sąd Apelacyjny w Krakowie stwierdził, że umowa franczyzowa nie jest sprzeczna z ustawą, zasadami współżycia społecznego ani naturą franczyzowego stosunku umownego. Ponadto Sąd uznał, że brak jest podstaw do utożsamiania umowy franczyzowej z umową o pracę.


Aspekty finansowe licencji franczyzowej

Finansowy aspekt działalności franczyzodawcy ma dwa wymiary. Ponosi on koszty założenia i rozwoju jego systemu franczyzowego oraz czerpie z niego zyski. Należy także wziąć pod uwagę pozycję franczyzobiorcy. Potrzebuje on biznesu, który po opłaceniu kosztów nabycia licencji franczyzowej będzie wystarczająco rentowny aby warto było go prowadzić.


Foto: ARSSRozwój firmy poprzez franczyzę

Franczyza wchodzi do coraz nowych obszarów polskiego rynku. Najczęściej taki kierunek rozwoju wybierają małe i średnie firmy – powiedział Andrzej Krawczyk, partner zarzadzajacy w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS) podczas szkolenia „Rozwój firmy poprzez franczyzę”.

 

  Więcej przeczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych!

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Franczyza & Biznes
Franczyza & Biznes
Franczyza & Biznes

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Aktualności
Autor: / Grudzień 8, 2020
Aktualności


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą