Przyczyny porażek franczyzodawców, aspekty finansowe licencji franczyzowej, rozwój firmy poprzez franczyzę
DATA DODANIA: 02 maj 2014
Franczyza i Biznes temat i raport numeru
Przyczyny porażek franczyzodawców
![]() |
|
Czemu niektórym się nie udaje? To oczywiste, że inwestowanie prawie zawsze wiąże się z ryzykiem. Czasami jednak błędy doprowadzające w rezultacie do upadku biznesu mają zupełnie inną przyczynę niż ogólnogospodarczy kryzys – szczególnie w segmencie franczyzowym. Do przyczyn porażek franczyzodawców zalicza się m.in. niewłaściwy wybór partnera biznesowego, niedoinwestowanie projektu, a także źle poprowadzone testy pilotażowe. To oczywiste, że inwestowanie prawie zawsze wiąże się z ryzykiem. Czasami jednak błędy doprowadzające w rezultacie do upadku biznesu mają zupełnie inną przyczynę niż ogólnogospodarczy kryzys – szczególnie w segmencie franczyzowym.
Do przyczyn porażek franczyzodawców zalicza się m.in. niewłaściwy wybór partnera biznesowego, niedoinwestowanie projektu, a także źle poprowadzone testy pilotażowe.
Do przyczyn porażek franczyzodawców zalicza się m.in. niewłaściwy wybór partnera biznesowego, niedoinwestowanie projektu, a także źle poprowadzone testy pilotażowe. |
|
Więcej przyczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych | |
Swoboda to nie dowolność W orzeczeniu z 4 marca 1998 roku, w sprawie z powództwa byłych franczyzobiorców przeciwko spółce Family Frost – Polska, Sąd Apelacyjny w Krakowie stwierdził, że umowa franczyzowa nie jest sprzeczna z ustawą, zasadami współżycia społecznego ani naturą franczyzowego stosunku umownego. Ponadto Sąd uznał, że brak jest podstaw do utożsamiania umowy franczyzowej z umową o pracę. |
|
Aspekty finansowe licencji franczyzowej Finansowy aspekt działalności franczyzodawcy ma dwa wymiary. Ponosi on koszty założenia i rozwoju jego systemu franczyzowego oraz czerpie z niego zyski. Należy także wziąć pod uwagę pozycję franczyzobiorcy. Potrzebuje on biznesu, który po opłaceniu kosztów nabycia licencji franczyzowej będzie wystarczająco rentowny aby warto było go prowadzić.
Franczyza wchodzi do coraz nowych obszarów polskiego rynku. Najczęściej taki kierunek rozwoju wybierają małe i średnie firmy – powiedział Andrzej Krawczyk, partner zarzadzajacy w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS) podczas szkolenia „Rozwój firmy poprzez franczyzę”.
|
|
Więcej przeczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych! |
Artykuły które powinny Ci się spodobać

Temat numeru | Franczyzodawcy, którzy przeszli próbę czasu |czytaj dalej|
A może te Cię zaciekawią
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?