Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 16 kwiecień 2014

Franczyza i Biznes temat i raport numeru

TEMAT NUMERU: Czy znana Twarz to pewny zysk?

Czy znana twarz to pewny zysk?

Kluby fitness, salony fryzjerskie, sklep z wyselekcjonowanymi winami czy oryginalnymi deserami – zestawione w jednym szeregu nie mają ze sobą nic wspólnego. Jednak jest coś, co je łączy. Założyli je ci, których znamy i podziwiamy. Dla jednych biznes to przygoda i pasja, dla drugich zabezpieczenie na przyszłość. Jest jeszcze jeden wspólny mianownik – znane nazwisko. Ale ono samo w sobie nie gwarantuje nikomu sukcesu.

W temacie numeru:

  • Marek Kondrat doradza
  • Mrożony biznes diwy operowej Aleksandry Kurzak
  • Polki ćwiczą ze Steffi Graf
  • Fitness z Tigerem
  • Kosmetyczna formuła biznesu Dr Ireny Eris
  • Ambasadorzy marek salonów fryzjerskich
  • Król karnawału A.Blikle
  • Ranking najbardziej dochodowych celebrytów

Osoby o znanych nazwiskach, tak samo jak każdy, kto próbuje rozwinąć własny biznes są narażone na niepowodzenie. Historie znanych osób, którym powinęła się noga w biznesie natychmiast stają się głośne. O tym, czy biznes przetrwa próbę czasu decyduje nie tyle nazwisko jego właściciela, co klienci.
Szczególnie w przypadku działalności gastronomicznej. Najbardziej zadziwia to, że niepowodzenie w tym segmencie jest udziałem także ekspertów od biznesu restauracyjnego. Magda Gessler, gwiazda programu telewizji TVN „Kuchenne rewolucje” chciała rozwijać sieć barów MGeat. Zakładano, że w lokalach tej marki można będzie szybko i zdrowo zjeść. Oferta barów została skierowana przede wszystkim do studentów. Ceny dań jednak odbiegały od możliwości finansowych tej grupy docelowej. Lokale zostały zamknięte, a plany rozwoju barów we franczyzie umarły śmiercią naturalną.

  Więcej przyczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych

Walczymy z kompleksem polskości

Nie każdy jest w stanie prowadzić własny biznes w systemie franczyzowym. Taki typ działalności niesie za sobą pewną zależność. Nie zapominajmy jednak o korzyściach, jakie płyną z prowadzenia biznesu pod logo producenta innowacyjnych produktów kosmetycznych.

Wywiad z Ireną Eris, doktorem farmacji, przedsiębiorcą.
Ukończyła Akademię Medyczną w Warszawie. Doktorat obroniła na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Pierwsza w Polsce stworzyła sieć franczyzowych Kosmetycznych Instytutów i formułę hoteli SPA. Dziś uznawana jest za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce, które odwróciły bieg wydarzeń, przełamały stereotypy, zainicjowały.

- Ludzie z branży pukali się w czoło, patrząc, co robimy – z kosmetyków przenosimy się do hotelarstwa… Ja jednak wiedziałam, czego chcę. Poszerzając w ten sposób działalność wzmocniliśmy pozycję firmy jako producenta innowacyjnych produktów kosmetycznych.

  Więcej przeczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych!

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Franczyza & Biznes
Franczyza & Biznes
Franczyza & Biznes

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Autor: / Grudzień 14, 2020
Aktualności
Autor: / Listopad 25, 2020
Aktualności


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą