Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 16 kwiecień 2014

Franczyza i Biznes temat i raport numeru

Własna firma za niewielkie pieniądze, czyli o 150 działających w Polsce sieciach, do których można dołączyć nie inwestując więcej niż 50 tys. zł.

Raport o ofertach franczyzowych do kwoty inwestycji 50 tys. zł.

Wybierając odpowiedni dla siebie biznes należy wziąć pod uwagę szereg czynników, m.in. umiejętności, predyspozycje, doświadczenie, zainteresowania. Będą one bowiem niezwykle istotne na etapie rozkręcania i prowadzenia biznesu, zadecydują o osiągnięciu sukcesu bądź poniesieniu porażki. Koncept należy jednak przede wszystkim dopasować do swoich możliwości finansowych.

W tym raporcie skoncentrujemy się na omówieniu ofert franczyzowych o najniższej finansowej barierze wejścia. Należy jednak pamiętać, że poza podawaną przez franczyzodawcę niezbędną kwotą inwestycji w kalkulacjach trzeba uwzględnić moment osiągnięcia rentowności biznesu oraz zabezpieczyć środki na bieżącą działalność do tego czasu.

Pomysły na własny biznes, które można zrealizować przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych znajdziemy praktycznie w każdej branży. Najwięcej sieci tego typu funkcjonuje w branżach: edukacyjnej, usług B2B oraz usług finansowych. W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco wzrosła także ilość tanich ofert franczyzowych w gastronomii.

W raporcie:

  • Coraz większy wybór niedrogich konceptów oferuje gastronomia, zwłaszcza w segmencie punktów z lodami oraz chrupiącymi kurczakami.
  • Niskonakładowe koncepty franczyzowe można znaleźć nie tylko w sektorze usług, ale i handlu.
  • Sposobem na własny biznes przy ograniczonym budżecie na start jest także ajencja.
  • Kompletna lista sieci oferujących licencje franczyzowe za mniej niż 50 tys. kapitału początkowego w branżach:
    • Edukacja (szkoły językowe, zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci, korepetycje i techniki pamięciowe).
    • Finanse (punkty kasowe, pośrednicy finansowi, banki).
    • Gastronomia (fast food, pizzerie, bary, puby, lodziarnie, kawiarnie, zdrowa kuchnia).
    • Handel (sklepy spożywcze, odzież, kosmetyki i biżuteria, sklepy specjalistyczne, sprzedaż telefonów komórkowych, art. biurowe, kioski, saloniki prasowe, art. urządzenia wnętrz).
    • Usługi B2B (tłumaczenia, kancelarie prawne, reklama, doradztwo energetyczne).
    • Usługi B2C (myjnie mobilne, usługi kurierskie, usługi medyczne, agencje turystyczne).
  Więcej przyczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych

Ponadto:

Jak oszczędzać na emeryturę?

Emerytura to dziwny okres. Jedni czekają na nią z utęsknieniem, inni nie zamierzają odchodzić, chcą pracować. Jednym kojarzy się z wypadami na ryby, opieką nad wnukami i odpoczynkiem. Planują ją jak bardzo długie wakacje. Inni mają wizję chorób, kolejek w aptekach i liczenia każdego grosza. Paradoksalnie w najgorszej sytuacji są dzisiejsi przedsiębiorcy, lokomotywy biznesu, ciężką pracą walczący o sukces i zasilający budżet setkami milionów złotych.

Zadłużenie Państwa rośnie, co pokazuje już sięgnięcie po składki z II filaru. Według Funduszu Ubezpieczeń Społecznych w 2030 roku w Polsce 23 mln osób zdolnych do pracy utrzymywać będzie nawet 7,5 mln emerytów

Pomysły na emerytalne oszczędności mają kilka wad, szczególnie dla przedsiębiorców. W przypadku kłopotów finansowych firmy, wiele osób odpowiada własnym majątkiem.


Zawalcz o lojalność klienta

Zróbmy test – policzcie wszystkie karty z programów lojalnościowych, które macie w portfelu. Ile? U mnie 5. Stacje benzynowe, sklep sportowy, supermarket. O, jeszcze 2 kupony na kawę. Kiedy ostatnio mieliście z nich jakąś korzyść? I jaką?

W artykule:

  • Program lojalnościowy. Po co mi to?
  • Nie powielaj wzorców większych firm.
  • Co mamy do wyboru.

Prostym wyjściem jest zainstalowanie własnego programu lojalnościowego pod własną marką. Powinna robić to firma działająca w skali, która uzasadnia prowadzenie własnego programu lojalnościowego lub wymaga profesjonalnego rozwiązania.


Ile wart jest Bruce Lee?

Popularność nieżyjącego od 40 lat aktora ciągle rośnie. W styczniu tego roku na aukcji w Hongkongu żółty kostium Bruce’a Lee z filmu „Game of Death” został sprzedany za kwotę 84 tys. dolarów. Początkowa wycena została przebita o 116 proc.


Trwa dobra passa nieruchomości handlowych

2014 rok będzie kolejnym pozytywnym rokiem na rynku powierzchni handlowych. Jak podaje Jones Lang LaSalle, w Polsce może powstać nawet pół miliona metrów kwadratowych powierzchni w nowych centrach handlowych.

 

  Więcej przeczytasz w magazynie - już dostępnym w salonach prasowych!

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Franczyza & Biznes
Franczyza & Biznes
Franczyza & Biznes
Autor: / Maj 16, 2013

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Aktualności
Autor: / Luty 26, 2021
Aktualności


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą