Franchising na rynku kosmetyczno - fryzjerskim 2007 i 2008 r.

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 kwietnia 2008
Kategoria:
Znaczną rolę na rynku kosmetycznym w Polsce zaczynają odgrywać sieci sklepów kosmetycznych rozwijające się poprzez franczyzę, a więc oparte na sprawdzonej koncepcji biznesowej. 

Drogerie tego typu zlokalizowane są w galeriach handlowych, pasażach czy traktach handlowych. Cieszą się uznaniem ze względu na dogodną lokalizację, atrakcyjne ceny i promocje oraz dostępności renomowanych kosmetyków.
Kosmetyki naturalne
Zainteresowanie kosmetyką naturalną wzrasta z roku na rok. W wielu kręgach coraz modniejszy jest bowiem trend aby żyć w zgodzie z naturą. Sprzedaż kosmetyków naturalnych w 2007 roku wzrosła o 20%. Z badań wynika, że 25% konsumentów wybiera kosmetyki oparte na naturalnych recepturach. W kosmetykach tego typu tkwi ogromny potencjał, co za tym idzie, wydaje się to być trafny pomysł na inwestycję i sposób na biznes. Przekonali się już o tym właściciele takich sklepów jak AromaBar, Pracownia Mydła Sapo, Organique czy Saponaria. Nie są  to typowe drogerie z różnorodną ofertą asortymentową kilkudziesięciu marek, bowiem pomysł wymienionych firm opiera się na jednomarkowym koncepcie biznesowym.
Nowym graczem na rynku jest sieć Pachnąca Szafa. Firma prowadzi sprzedaż dobrych jakościowo produktów zapachowych do relaksacji i aromaterapii ze specjalnie do tego zaprojektowanej drewnianej szafy będącej ekspozytorem produktów. W asortymencie Pachnąca Szafa posiada ok. 100 produktów. Obecnie istnieją 3 Pachnące Szafy, a marka planuje dalszy rozwój o oparciu o umowę franczyzową.
Na Polskim rynku kosmetycznym pojawia się coraz więcej punktów usługowych. Wiele salonów kosmetycznych i fryzjerskich zaczyna rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę, widząc w tej formie rozwoju biznesowego szansę na sukces swojej marki. Wydatki, zarówno damskiej, jak i męskiej części społeczeństwa polskiego na pielęgnowanie urody i sylwetki wykazują tendencję wzrostową. Coraz więcej klientów decyduje się na korzystanie z usług profesjonalnych salonów kosmetycznych.
Sieci rozbudowujące się poprzez franczyzę w branży kosmetycznej to głównie salony fryzjerskie zagranicznych marek oraz instytuty urody. Sieciowe salony, zarówno kosmetyczne jak i fryzjerskie, przynoszą o wiele większe przychody niż samodzielne zakłady.
Jednym z głównych graczy w branży jest sieć salonów Jean Louis David. Inne przykłady to Gabriel Professional licząca 35 salonów fryzjersko-kosmetycznych prowadzonych na zasadzie umów franczyzowych czy istniejący od 1985 roku Trendy Hair Fashion.

Manicure też lubi franchising

Nowym graczem na rynku jest Pierwsza w Europie franczyza w branży manicure. Studio Paznokci Glamour, jako pierwsze w Europie wyszło z ofertą franczyzową, obejmującą sprzedaż licencji na wyspecjalizowaną usługę pielęgnacji paznokci.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w opracowaniu na temat franchisingu w branży kosmetyczno - fryzjerskiej, które w całości można przeczytać na portalu w dziale "Raporty" .

Sabina Kobus , 10 kwietnia 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram