Fornetti rośnie jak na drożdżach

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 stycznia 2014
Kategoria:
Fornetti

Fornetti

Sieć minipiekarni Fornetti zwiększyła się o 4 nowe punkty. 2 sklepy franczyzowe powstały w Galerii Renova w Warszawie i w CH Kometa w Toruniu. Wisienką na torcie są dwa kąciki piekarnicze w Warszawie i Garwolinie.

Fornetti chce otwierać kilka nowych punktów w miesiącu i na razie ten plan konsekwentnie realizuje. Galeria Renova to osiedlowe centrum handlowe przy ul. Rembielińskiej w Warszawie, toruńska Kometa usytuowana jest na przedmieściach.

Obecnie w Polsce działa ponad 200 placówek partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. W 2013 roku powstało 26 nowych punktów sprzedaży – warto zauważyć, że to skok może niewielki ilościowo, ale znaczący procentowo. Fornetti otwiera się też na nowe możliwości sprzedaży. W fabryce we Wrocławiu jest produkowanych 60 rodzajów przekąsek (słodkie, słone, croissanty, ciastka). Zamrożone wędrują do minipiekarni, ale i do sklepów - można je tam kupić i upiec sobie w domu.

Zmianie uległa także formuła tzw. kącika piekarniczego, czyli uzupełniania ofertą Fornetti już istniejącej działalności np. kawiarnianej, cukierniczej, piekarniczej czy handlowej. Polega ona na przekazaniu do użytkowania, bez opłat, nowego programowalnego pieca wraz z przeszkoleniem z prowadzenia wypieku w zamian za określone w umowie minimalne obroty miesięczne (wcześniej to była odpłatna dzierżawa używanego pieca). Dużym uproszczeniem tej oferty jest również wprowadzenie w 2013 roku produktów wygarowanych, czyli znacznie krótszych i prostszych w wypieku niż w poprzedniej technologii wymagającej garowania w punkcie sprzedaży.

Według prezesa Fornetti, Piotra Panasiewicza, sama konstrukcja systemu franczyzowego się nie zmieniła i opiera się na trzech kluczowych czynnikach. Pierwszy to wysoka marża dla partnera na sprzedawanych produktach (50-60%) osiągana dzięki temu iż Fornetti jest producentem produktów oferowanych w ramach systemu, a nie tylko pośrednikiem. Drugi to niskie koszty stałe prowadzenia działalności ponieważ koncept nie zajmuje dużo miejsca (niski czynsz) oraz może być prowadzony przez jednego pracownika na zmianie. Trzecim jest wspomniany już relatywnie niższy koszt inwestycji (60-80 tys. zł netto) w porównaniu do innych konceptów gastronomicznych.

Więcej o ciasteczkowym biznesie przeczytacie w tekście Fornetti: do trzech razy sztuka, zaś o propozycjach franczyzowych - w naszej bazie sieci.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram