Fornetti chce rosnąć o 20-30 proc. rok do roku

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 stycznia 2011
Kategoria:
Fornetti_PhotoMiniony rok był jednak wyjątkowo trudny. Konieczne było przyspieszenie wielu działań w zakresie rozwoju oferty oraz intensyfikacja akcji promocyjnych.

- Obecnie w sieci funkcjonuje 50 punktów własnych i około 250 partnerskich i franczyzowych. Należy przyznać, że założenia firmy były bardziej ambitne i nie udało się ich wypełnić w 100 procentach. Mieliśmy jednak wyjątkowy rok w Polsce i to z pewnością przysporzyło dodatkowych trudności - mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Robert Mroziński, prezes Fornetti Polska.

Przypomnijmy, że założenia sprzed roku mówiły o 400 punktach Fornetti w całej Polsce na koniec 2010 roku. Spółka, podobnie jak wiele innych sieci opierających swoją działalność na lokalizacjach w centrach handlowych i marketach w całej Polsce, podkreśla, że wiele nieprzewidzianych zdarzeń losowych, m.in. natury atmosferycznej negatywnie odbiło się na jej sprzedaży.

- Mimo to dzięki podjętym działaniom mającym na celu poprawę obsługi naszych klientów, dzięki wprowadzeniu nowych produktów i akcjom promocyjnym udało się osiągnąć dobry wynik - podkreśla Piotr Jagodziński, dyrektor rozwoju rynku w Fornetti.

Firma zapowiada, że w kolejnym roku planuje kontynuować intensywne działania promocyjne. W punktach nadal będą prowadzone badania typu tajemniczy klient, wdrażane będą także programy szkoleniowe, czyli działania mające poprawiać jakość obsługi klientów. Jedną z ważniejszych zmian będzie zmiana wizerunku minipiekarni oraz wprowadzenie do oferty nowych produktów słodkich i słonych. Fornetti liczy także na nowych franczyzobiorców oraz wzrost liczby punktów w sieci.

Wszystkie te działania mają się przełożyć na dynamiczny wzrost przychodów sieci. - Planujemy rosnąć o 20-30 proc. rok do roku poprzez wzrost obrotów w każdym punkcie Fornetti oraz otwieranie nowych placówek - zapowiada Piotr Jagodziński.

Otwarcie punktu Fornetti to koszt rzędu 40-60 tys. zł. W tej sumie zawarte jest zaprojektowanie i budowa stoiska oraz jego pełne wyposażenie. Fornetti oferuje pomoc w sfinasowaniu inwestycji w postaci leasingu. Firma pobiera miesięczną opłatę marketingową w wysokości 5 proc. wartości zakupu produktów.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram