Nowo powstały bank dla mikro i małych firm na starcie oprze się jedynie na własnych oddziałach i odpowiednio wyszkolonych pracownikach. Rozważa jednak także budowę sieci placówek partnerskich – dowiedział się portal FranczyzawPolsce.pl.
- W działalności FM Banku kluczowa jest doskonała znajomość grupy docelowej, tj. sektora mikro i małych firm. Wiedzę tę czerpiemy z wieloletniego doświadczenia pracowników Funduszu Mikro, którzy stanowią filar każdej z 60 placówek FM Banku. Jest ona niezbędna w procesie weryfikacji zdolności kredytowej danego przedsiębiorstwa – wyjaśnia Henryk Pietraszkiewicz, prezes FM Banku.
Oprócz tworzenia oddziałów, bank szczególny nacisk kładzie również na budowę sieci wyspecjalizowanych, odpowiednio przeszkolonych, własnych mobilnych doradców finansowych. - Bank dodatkowo rozważa budowę sieci placówek partnerskich – dodaje jednak Pietraszkiewicz.
Na ofertę FM Banku składają się m.in. depozyty, rachunki bieżące oraz karty debetowe. Ta część oferty dostępna jest zarówno dla klientów indywidualnych, jaki i dla przedsiębiorstw, w tym także dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność. - W przyszłości nie wykluczamy poszerzenia jej także o kredyty. W początkowym okresie działalności zamierzamy jednak skupić się na finansowaniu inwestycji firm, które od 12 miesięcy funkcjonują na rynku i potrzebują środków na rozwój bieżącej działalności – wyjaśnia Henryk Pietraszkiewicz. Dzięki autorskiemu programowi weryfikacji zdolności kredytowej firm FM Bank jest w stanie wydać wstępną decyzję kredytową w ciągu kilku minut.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl