Firmy z branży FMCG wydały 480 tys. zł na programy lojalnościowe 

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 października 2014
Kategoria:
Polacy ruszyli na zakupy; Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Prawie 40% przedsiębiorstw z sektora FMCG prowadzi programy lojalnościowe dla kontrahentów. W 2013 roku średnio przeznaczyły na ich organizację 480 tys. zł, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do 2012 roku – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services. 

Przedsiębiorstwa z sektora FMCG, które realizują programy lojalnościowe, najczęściej wykorzystują je do wspomagania sprzedaży, zdobywania nowych i utrzymywania dotychczasowych klientów, budowania pozycji rynkowej. Akcje wsparcia sprzedaży to również możliwość regularnego kontaktu i komunikowania się z kontrahentami oraz kształtowania relacji biznesowych.

W 2013 roku firmy najchętniej stosowały nagrody rzeczowe, upusty i rabaty, kupony premiowe i karty przedpłacone, które w katalogach nagród goszczą coraz dłużej. Z kart prepaid co najmniej od dwóch lat korzysta już 54% podmiotów FMCG, podczas gdy w zeszłym roku było to 37%.

Nie tylko producentom z branży dóbr szybko zbywalnych zależy na wsparciu sprzedaży. Po programy lojalnościowe coraz chętniej sięgają także firmy z sektora handlowo-usługowego, który jest silnie powiązany z FMCG. Stosuje je już 50% podmiotów reprezentujących handel i usługi, a kolejne 8% myśli o dołączeniu do tego grona.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram