Firmy ubezpieczeniowe bez zaufania 

Autor: Redakcja
Data dodania: 20 stycznia 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Zaledwie 62% Polaków ufa firmom ubezpieczeniowym. Ubezpieczyciele znaleźli się, razem z koncernami farmaceutycznymi, najniżej w rankingu zaufania - wynika ze światowego badania klientów firm ubezpieczeniowych EY "Budowanie na nowo relacji z klientami". Jednocześnie na rynku rosną sieci multiagencji ubezpieczeniowych, które rozwijają się poprzez franczyzę. 

Wśród badanych kategorii dostawców produktów i usług, Polacy najbardziej ufają producentom aut (82%). W regionie EMEIA obejmującym Europę, Turcję, Arabię Saudyjską, Indie i RPA ubezpieczycielom ufa 68% ankietowanych, z kolei największym, (84%) zaufaniem cieszą się supermarkety oraz koncerny motoryzacyjne.

Brak zaufania jest jedną z przyczyn zmian ubezpieczycieli. 17% Polaków deklaruje chęć zmiany ubezpieczyciela w ciągu najbliższego roku w przypadku ubezpieczeń na życie, a 27% w przypadku ubezpieczeń majątkowych.

Polecamy: Jaki był 2014 rok we franczyzie?

– Ciekawe jest to, że więcej osób rzeczywiście zmienia ubezpieczyciela niż deklaruje taką chęć. Zazwyczaj jest odwrotnie - więcej osób deklaruje chęć zmiany, ale mniej podejmuje konkretne działania – tłumaczy Piotr Popowski, Partner w Grupie Rynków Finansowych EY.

– To, co wyraźnie widać w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2012 roku, to przede wszystkim większa świadomość klientów. Mają oni lepszy dostęp do informacji, częstszy kontakt z ubezpieczycielem a mimo to są bardziej skłonni do zmiany firmy ubezpieczeniowej – dodaje Maja Mandela, Dyrektor w Grupie Rynków Finansowych EY.

Cena głównym powodem zmiany ubezpieczyciela

W Polsce, podobnie jak na całym świecie, głównym powodem zmiany firmy ubezpieczeniowej jest cena. Na drugim miejscu znalazł się natomiast zakres ochrony. Cenę, w przypadku ubezpieczeń majątkowych, wskazuje 58%, a w ubezpieczeniach na życie aż 72% respondentów. W regionie EMEIA odpowiednio 70 oraz 71%. Poza tym, dla klientów ważna jest jakość obsługi, a także polecenie przez agenta lub znajomych innego ubezpieczyciela. W EMEIA istotnym czynnikiem dla ankietowanych była także częstotliwość interakcji z firmą ubezpieczeniową. W Polsce wskazało na to niewielu respondentów.

INK

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram