Firmy rodzinne łamią stereotypy

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 kwietnia 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Największa część firm rodzinnych funkcjonuje na rynku już ponad 20 lat (około 37%.)  A to oznacza, że skutecznie dostosowały się do gospodarki rynkowej. Wśród nich są też te, które dzielą się przepisem na biznes rozwijając się we franczyzie, np. Dr Irena Eris, która buduje sieć kosmetycznych instytutów.

W polskiej gospodarce działa około 1,8 mln przedsiębiorstw. Konfederacja Lewiatan zauważa, że w tych danych opublikowanych przez GUS nie jest uwzględniona informacja o firmach rodzinnych - ile ich jest, jaka jest ich przeżywalność, jak sobie radzą.

Polskie firmy rodzinne powoli, ale systematycznie budują swoją pozycję na rynku, budują swoje marki, a Polacy coraz częściej to dostrzegają. Wiele z nich jest znana i rozpoznawalna w branży także w Europie i poza nią.

- Wśród mikroprzedsiębiorstw w których pracują co najmniej 2 osoby prawie 1/3 to firmy rodzinne. Więcej, bo prawie 37% jest w gronie firm małych, a wśród firm średnich jest ich ponad 27%. Są zatem dość silnie reprezentowane we wszystkich grupach, niezależnie od wielkości, w tym także w sektorze firm dużych, gdzie należy oceniać, że jest ich około 12-13%. A to wskazuje, że stereotyp myślenia o firmie rodzinnej jako mikroprzedsiębiorstwie, w którym pracują głównie członkowie rodziny, dalece nie odpowiada rzeczywistości - mówi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram