Aviva, która weszła na rynek franczyz z nietypowym pomysłem na biznes otworzy placówki ubezpieczeniowe w kolejnych miastach dofinansowując działalność biur partnerskich.
Placówki działające w ramach nowego konceptu działają na terenie ośmiu województw. Sieć planuje objąć swoim zasięgiem całą Polskę.
Franczyzobiorcy Aviva dla Rodziny firmują placówki swoim nazwiskiem, dzięki czemu stają się ekspertami rozpoznawalnymi na lokalnym rynku. Od franczyzodawcy otrzymują pomoc przy wyborze miejsca na placówkę i wsparcie w jej urządzeniu. Istotne jest także to, że Aviva współfinansuje otwarcie placówki partnerskiej. Bierze na siebie połowę wydatków w ramach ustalonej kwoty.
Deklaruje też, że co miesiąc przez pierwsze pół roku, franczyzobiorca będzie otrzymywać dofinansowanie w wysokości 3 tys. zł. Ponadto, firma oferuje pomoc prawną przy podpisywaniu umowy najmu lokalu oraz zatrudnianiu pracowników. Oferuje także szkolenia z zakresu produktów, procedur i zasad współpracy i pomaga w uzyskaniu licencji agenta.
Z punktu widzenia klientów odwiedzających placówki Aviva dla Rodziny, wyjątkowość tego konceptu polega m.in. na odejściu od standardów przyjętych w urządzeniu wnętrz agencji ubezpieczeniowych. W oddziałach działających pod tym logiem nie ma typowych biurek i krzeseł. Są za to wygodne kanapy, miękkie poduszki, kolorowe dywany i ściana, po której najmłodsi mogą swobodnie rysować. Np. w jednej z warszawskich placówek, domowego klimatu dopełniają zdjęcia autorstwa właścicieli oddziału i makieta statku przywiezionego z egzotycznej podróży.
– Wszystko po to, aby w kameralnych warunkach można było podjąć ważne decyzje dotyczące ochrony zdrowia i życia całej rodziny, ubezpieczyć samochód, dom i mieszkanie, pomyśleć o finansowym zabezpieczeniu swojej przyszłości (np. o emeryturze) oraz zabezpieczyć swoją firmę i pracowników przed finansowymi skutkami niespodziewanych wydarzeń – tłumaczy Elżbieta Pospieszyńska, właścicielka placówki Aviva dla Rodziny.
Pomysłodawcą tego konceptu jest Aviva, jedna z najbardziej znanych firm ubezpieczeniowych w Polsce, która w ten sposób postanowiła otworzyć się na potrzeby rodzin, proponując zupełnie nowe, bardziej przyjazne środowisko do rozmowy o ubezpieczeniach i inwestowaniu oszczędności. Minimalna kwota inwestycji potrzebna na otwarcie własnej agencji ubezpieczeń wynosi około 25-30 tys. zł.