Po czterech miesiącach już nie musiał dokładać do biznesu, a inwestycja zwróciła się po roku od zawarcia umowy franczyzowej – o budowie własnej firmy rozmawiamy z Sylwestrem Sałasińskim, franczyzobiorcą Epaka.pl, sieci działającej jako broker kurierski na rynku usług pocztowych.
Od jak dawna współpracuje Pan z Epaka.pl?
Współpraca z Epaka.pl trwa już od ponad trzech lat.
Skąd pojawił się pomysł na tę działalność?
Branża usług kurierskich była i jest bardzo perspektywiczna. Natomiast sieć Epaka.pl jest jedną z największych działających w tej branży. Ponadto zaoferowała atrakcyjne warunki współpracy.
Czym Pan zajmował się wcześniej?
Zarówno ja, jak i mój wspólnik, mieliśmy doświadczenia związane z obsługą klienta. Sama branża kurierska była dla nas całkowitą nowością, jednak „dla chcącego nic trudnego”.
Czy ktoś pomaga w tym biznesie?
W momencie kiedy zaczynaliśmy, wielu rzeczy uczyliśmy się samodzielnie. Od około roku czasu, zostaliśmy wyróżnieni przez franczyzodawcę jako jeden z czołowych punktów i na chwilę obecną sami odpowiadamy za szkolenia startowe, okresowe oraz bieżącą pomoc i porady dla franczyzobiorców. W początkowym etapie prowadzenia firmy jest cała masa niuansów związanych z branżą, a dzięki naszej pomocy nowe punkty są w stanie oszczędzić sobie wielu kosztownych lekcji.
Po jakim okresie działalności zwróciły się zainwestowane środki?
Po 4 miesiącach nie dokładaliśmy już do biznesu, co było dla nas sporym sukcesem. Wzrost był geometryczny, a cała inwestycja zwróciła się w mniej niż rok czasu.
Jakie predyspozycje trzeba mieć, by odnieść sukces w tej branży?
Najważniejszą rzeczą jest szeroko pojęta przedsiębiorczość. Otwartość na kontakt z ludźmi, skrupulatność, upór, determinacja i energia. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe może się przydać, ale nie jest najważniejsze.
Czy odczuwa Pan działania konkurencji?
Konkurencja jest wielowymiarowa i w zależności o części naszego biznesu ma różny wymiar. Lokalnie, właściwie od samego początku, konkurujemy z różnymi, działającymi w naszym mieście punktami usług kurierskich. Mamy również możliwość udostępniania naszych usług klientom z całego kraju. Wtedy konkurujemy z innymi brokerami typowo internetowymi. Czasami zdarza się, że klient poinformuje nas o tym, że otrzymał ofertę od konkurencji. Zdarza się, że klienci odchodzą, żeby przetestować konkurencję. Natomiast zdarzają się też powroty z racji tego, że cenią nas za szerokość oferty, doświadczenie i profesjonalizm.
Skąd Pan dowiedział się o tym koncepcie?
Przez znajomych.
Ile punktów Pan prowadzi?
Na ten moment prowadzimy dwa punkty - w Zielonej Górze i Łodzi.
Firma Epaka.pl, która pierwszą paczkę nadała w 2010 roku ma obecnie ponad 80 oddziałów franczyzowych. Posiada też dwie placówki własne. Do końca tego roku chce otworzyć kolejne 100 oddziałów, a do końca 2017 roku planuje posiadać około 300 punktów świadczących usługi kurierskie.
Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji