Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 06 sierpień 2019

Foto: Jak projektować bannery reklamowe?

Każdy z nas spotyka się na co dzień z wieloma reklamami, niektóre mijamy na ulicach, a jeszcze inne oglądamy na bannerach w drodze do pracy.


Większość z nich to krzykliwe projekty, które rzucają się w oczy, lecz nie stanowią zachęty do skorzystania z usług lub produktu. Jak więc sprawić, aby Twój baner reklamowy był wyjątkowy, profesjonalny i zachęcający? Poniższy artykuł udziela wyczerpującej odpowiedzi na to pytanie i otwiera drzwi na nowe sukcesy.

Te punkty to podstawa, aby Twój baner reklamowy odniósł sukces!

Lokalizacja i rozmiar baneru reklamowego

Pierwszy krok w projektowaniu to określenie dokładnych wymiarów jakie ma mieć baner reklamowy. Dzięki temu wykonując projekt możesz sprawnie rozłożyć grafikę, ustalić wielkość tekstu oraz logo. Lokalizacja, chociaż przybliżona, pozwoli dopasować styl banneru do otoczenia, tak aby nie kłóciły się ze sobą. Taka spójność pokazuje profesjonalizm i budzi zaufanie potencjalnych klientów. Bannery reklamowe generalnie stosuje się na przestrzeniach otwartych, a czasami też w pomieszczeniach.

Spójny i estetyczny wygląd

Aby zagwarantować, że baner reklamowy zdobędzie spojrzenia ludzi i utkwi im w pamięci, należy zadbać o spójność wizualną. Na jej całokształt składa się:


Grafika - zamiast zapełniać baner tekstem lepiej jest skorzystać z dopasowanej tematycznie grafiki. W internecie zasób grafik jest wręcz nieograniczony, ale dla bezpieczeństwa warto pamiętać o sprawdzeniu licencji przy zakupie
Logo - mimo, że niepozorne, to stanowi najlepszy element identyfikacji firmy. Stosując spójne logo w każdym miejscu, na banerze, jak i szyldzie lub stronie internetowej, sprawiasz, że klient będzie automatycznie rozpoznawał znak firmowy
Kolorystyka - około 70 % ludzi jest wzrokowcami, przez co każdy komunikat najpierw odbierają wizualnie, a dopiero później przyswajają tekst. Minimalistyczne bannery reklamowe lepiej zwrócą na siebie uwagę, niż ich kolorowe chaotyczne odpowiedniki
Typografia - odpowiednia czcionka i poprawne odstępy między literami oraz wierszami, to podstawa czytelnej reklamy. Zadbanie o te szczegóły decyduje o tym, czy baner reklamowy będzie  dobrze widoczny nawet z dużej odległości
Minimalistyczny slogan - w tym przypadku główną rolę gra nie ilość, a jakość treści, które ukazuje baner reklamowy. Doskonale spełnia się tutaj zasada prostoty i minimalizmu, gwarantująca skupienie oglądającego, na tym co najważniejsze

Bannery reklamowe i ich rodzaje

Masz już zaplanowaną lokalizację, wygląd oraz treść reklamy? Jeśli tak, to już większość projektowania za Tobą. Teraz tylko pozostaje wybór odpowiedniego rodzaju banera oraz jego parametry techniczne.
Cechą dobrej firmy, która oferuje druk i produkcję bannerów jest zdecydowanie duży wybór rozmiarów. Prócz standardowych wymiarów czasami klient może określić też własne parametry, tego typu usługę oferuje na przykład firma OpenPrint.

Przede wszystkim wyróżnić można następujące rodzaje banerów:

Baner jednostronny – idealny na budynki, wytrzymały oraz tani
Baner dwustronny – zwykle spotykany nad drogami i ulicami, posiada nadruk z obu stron
Baner odblaskowy – wykorzystywany przy drogach, same światła samochodu wystarczą do odblasku powierzchni, zapewniając dobrą widoczność

Aby finalny projekt spełnił oczekiwania klienta należy dokładnie sprawdzić takie aspekty jak obszar zadruku, wycięcia baneru czy także ustalenie palety barw. Pozwala to uniknąć jakichkolwiek pomyłek lub uniedogodnień. Na szczególną uwagę zasługuje też odpowiedni format plików, rozdzielczość, omówienie kwestii spadów i innych szczegółów.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Finanse i nie tylko
Finanse i nie tylko
Finanse i nie tylko

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Aktualności
O tym się mówi
Autor: / Maj 6, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 24.09.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 17.09.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 12.09.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą