Franczyza w Polsce

Autor:
Czy dropshipping to przyszłość branży e-commerce?

Foto: pixabay.com

70% e-przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności. Pod tym względem dropshipping dużo ułatwia. Wystarczy zbierać zamówienia i liczyć pieniądze? Tak, pod warunkiem, że się wie, jak na to zapracować. Jakie są atuty i wady tego modelu sprzedaży internetowej.

Stan magazynów trzeba mieć stale pod kontrolą, organizować dostawy i wysyłkę, kierować pracownikami. Potrzebne są kartony, folie, taśma klejąca i akcesoria do pakowania. Przede wszystkim jednak, zanim uda się coś sprzedać, trzeba to najpierw kupić w hurtowni czy u producenta – za własne pieniądze i na własne ryzyko.

Prowadzenie e-sklepu kusi wielu młodych przedsiębiorców, jednak w praktyce niewiele różni się od prowadzenia tradycyjnego sklepu. Przez konieczność wysyłania towarów może nawet wymagać więcej wysiłku i kosztować więcej stresu niż sprzedaż za ladą. Według danych IAB Polska i Ministerstwa Gospodarki tylko co czwarty nowy e-sklep w Polsce przetrwał na rynku dłużej niż pięć lat.

Dlatego coraz więcej zwolenników ma dropshipping. Mówią najczęściej o tym, że w tym modelu nie potrzeba dużego kapitału początkowego, odpadają też stałe koszty bieżące związane z wynajmem oraz prowadzaniem magazynu, a także obsługą całej logistyki. Logistykę i znaczną część ryzyka przerzuca się na dostawcę. To on kompletuje asortyment i realizuje zamówienia.

Większość e-przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności (70%) (raport IAB Polska oraz Ministerstwa Gospodarki). Pod tym względem dropshipping stanowi atut. Jednak krytycy dropshippingu podkreślają, że przy wszystkich zaletach tego modelu istnieje też poważna bariera: bardzo trudno jest znaleźć odpowiednich (czyli rzetelnych i wiarygodnych) dostawców. Fakt, że to duża hurtownia zajmuje się wysyłką, z jednej strony jest udogodnieniem, ale z drugiej strony może być przyczyną stresu – nie mamy przecież żadnej kontroli nad realizacją zamówienia dla naszego klienta.

– Dropshipping cały czas ewoluuje. Najbardziej zaawansowane platformy działają dziś tak, by właścicieli e-sklepów kojarzyć z jak największą liczbą solidnych dostawców. Warto jednak mieć na uwadze, że przyciągnięcie klientów pozostaje po stronie właściciela sklepu. To także jest praca do wykonania, trzeba zdobywać wiedzę i się rozwijać. Jak zawsze działając na rynku, cały czas trzeba być o krok przed konkurencją – mówi dyrektor zarządzający platformy Dropka.pl.

Niezależnie od tego, jaki model sprzedaży w internecie się wybierze, e-handel na pewno ma przed sobą przyszłość. Dlaczego? Obecnie sprzedaż w sieci stanowi zaledwie 3 proc. rynku, ale eksperci szacują, że w najbliższych latach będzie rosła w tempie nawet do 20 proc. rocznie. Pole do zagospodarowania jest więc bardzo duże. A dla młodych przedsiębiorców znaczenie ma także fakt, że w sieci łatwiej niż w „realu” konkurować z firmami o już ustabilizowanej pozycji lub znaleźć (i zdobyć) ciekawą niszę rynkową.

 

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Finanse i nie tylko
Rośnie wartość polskich nieruchomości
Finanse i nie tylko
Faktoring - fakty i mity
Finanse i nie tylko
Jak pozbyć się zatorów płatniczych w firmie korzystając z faktoringu?

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Aktualności
Aktualności
Autor: / Czerwiec 29, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą