feel-the-chill
Sieć Feel The Chill oferująca swoim klientom mrożone jogurty powiększyła się o nowy lokal w Warszawie. Kolejny punkt zostanie otwarty w Sopocie – dokładna data nie jest na razie znana.
Aktualnie w portfolio Feel The Chill znajduje się 12 lokali funkcjonujących w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Radomiu, Wrocławiu, Gdańsku oraz w Łodzi. Oprócz planowanego już otwarcia w Sopocie sieć przymierza się do kolejnych lokalizacji, m. in. w Białymstoku i Toruniu.
Feel The Chill to pierwsze w Polsce samoobsługowe „yogurt bary”. Poza mrożonymi jogurtami w ofercie znajdują się też świeże soki, lemoniady, smoothie, shake’i i kawa.
Sieć rozwija się poprzez franczyzę. Minimalna powierzchnia punktu to ok. 15 mkw. Koszt realizacji projektu waha się od 70 do 160 tys. zł netto (w zależności od ilości maszyn i konceptu sprzedaży oraz wielkości powierzchni handlowej).
Warto wyróżnić też Yogen Früz, który jest światowym liderem w sprzedaży mrożonych jogurtów i posiada ponad 1,2 tys. placówek w 25 krajach na całym świecie. Yogen Früz oferuje swoim franczyzobiorcom kilka wariantów stoisk, dzięki czemu punkt z mrożonymi jogurtami można otworzyć już za kwotę 50 tys. zł na powierzchni 5m².
Poza Yogen Früz i Feel The Chill na polskim rynkiem działają też Loveyo i Redberry. Wszystkie w 2012 roku rozwinęły swoje sieci – głównie za sprawą franczyzobiorców, ale to i tak spory sukces, zważywszy na to, że mrożony jogurt to nowy i słabo znany produkt na polskim rynku, zaś otwarcie punktu z taką ofertą wiąże się z niebagatelną inwestycją.
Adam Gieras