Mimo że trend szybkiego jedzenia jest wciąż mocny, konkurencja wśród barów fast-food jest silna. Czasem doprowadza do zamknięcia lokali bardzo znanych marek, tak jak to było ostatnio w Warszawie.
Subway, marka znana z serwowania kanapek na miejscu i na wynos zamknęła restaurację przy ul. Mickiewicza w Warszawie, obok stacji metra Plac Wilsona. Bar znajdował się w bliskim sąsiedztwie restauracji Amrit Kebab, która na dodatek w zeszłym roku zwiększyła swoją powierzchnię.
Subway to jedna z najsłynniejszych „kanapkowych” restauracji na świecie. Sieć liczy prawie 44 tys. restauracji w 109 krajach. W Polsce działa 98 lokali wobec 86 przed rokiem. W pierwszym kwartale tego roku liczba barów działających z logo Subway wzrosła o ponad 10%. Średnia wartość sprzedaży w tym okresie wzrosła o 4%, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5%.
Od 2011 roku Subway jest pod tym względem liderem rynku, wyprzedzając McDonald`sa pod względem liczby barów i restauracji. Łączne przychody Subway za 2014 rok sięgnęły 18,2 mld dolarów. Lwia część z tej kwoty – 11,9 mld dolarów przypada na rynek amerykański, ale 6,3 mld Subway uzyskał z pozostałych obszarów. To efekt dynamicznego rozwoju opartego o dostępną franczyzę.
INK