Fast-food: jak kebab wygrał z Subway'em

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 maja 2015
Kategoria:
Foto: Subway

Foto: Subway

Mimo że trend szybkiego jedzenia jest wciąż mocny, konkurencja wśród barów fast-food jest silna. Czasem doprowadza do zamknięcia lokali bardzo znanych marek, tak jak to było ostatnio w Warszawie. 

Subway, marka znana z serwowania kanapek na miejscu i na wynos zamknęła restaurację przy ul. Mickiewicza w Warszawie, obok stacji metra Plac Wilsona. Bar znajdował się w bliskim sąsiedztwie restauracji Amrit Kebab, która na dodatek w zeszłym roku zwiększyła swoją powierzchnię.

Subway to jedna z najsłynniejszych „kanapkowych” restauracji na świecie. Sieć liczy prawie 44 tys. restauracji w 109 krajach. W Polsce działa 98 lokali wobec 86 przed rokiem. W pierwszym kwartale tego roku liczba barów działających z logo Subway wzrosła o ponad 10%. Średnia wartość sprzedaży w tym okresie wzrosła o 4%, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5%.

Od 2011 roku Subway jest pod tym względem liderem rynku, wyprzedzając McDonald`sa pod względem liczby barów i restauracji. Łączne przychody Subway za 2014 rok sięgnęły 18,2 mld dolarów. Lwia część z tej kwoty – 11,9 mld dolarów przypada na rynek amerykański, ale 6,3 mld Subway uzyskał z pozostałych obszarów. To efekt dynamicznego rozwoju opartego o dostępną franczyzę.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram