Subway rozpoczął współpracę z Disneymedia. W menu sieci Subway znajdą się zestawy dla dzieci zawierające gadżety z bohaterami Disneya. Natomiast McDonald’s do swoich zestawów Happy Meal dodaje zabawki - bohaterów filmu Universal Studios.
Specjalne menu dla dzieci oferowane przez sieci fast food nie jest nowym pomysłem. McDonald’s od wielu lat proponuje dzieciom zestaw Happy Meal, do którego dołączona jest zabawka. Obecnie McDonald’s wspólpracuje z Universal Studios: od początku lipca w zestawie dla dzieci znajdziemy zabawki z filmów tej wytwórni. Można wybrać Happy Meal z jednym z wielu bohaterów filmu Universal Studios „Minionki rozrabiają”.
Natomiast taka oferta jest nowością w sieci Subway. Subway, sieć restauracji typu fast food, rozpoczęła współpracę z Disneymedia, firmą zajmującą się organizacją promocji konsumenckich z wykorzystaniem bohaterów z filmów wytwórni Disney i Marvel. Subway wprowadził do sprzedaży zestawy, do których dołączone są gadżety z postaciami z animowanych filmów dla dzieci. Na początek są to bohaterowie filmu Disney Pixar „Uniwersytet Potworny”. Premiera filmu miała miejsce na początku lipca i zbiegła się z wprowadzeniem przez Subway zestawu Kids’ Pak.
Subway i Disneymedia połączyło podejście do prawidłowego, zdrowego odżywiania. Obie firmy realizują ideę społecznej odpowiedzialności biznesu i promują zdrowe, świadome odżywianie. Dlatego w nowym zestawie sieci Subway znalazły się – oprócz wspomnianych gadżetów - niskotłuszczowy sandwicz MiniSub lub wegetariański Veggie Delie oraz jabłko i woda mineralna.
Promowanie produkcji filmowych poprzez gadżety związane z filmami oraz przyciąganie najmłodszych klientów do restauracji poprzez menu adresowane specjalnie do nich nie jest nowych pomysłem, ale skutecznym i nadal wykorzystywanym przez firmy. Połączenie obu tych metod wydaje się prostą drogą do portfeli rodziców.