Family Frost chce mieć ok. 300 lodowozów w Polsce

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 kwietnia 2011
Kategoria:
Family_FrostWedług firmy, optymalne dochody franczyzobiorcy zapewnia prowadzenie biznesu w oparciu o 5-10 lodowozów. Pojazdy z logo Family Frost jeżdżą po Polsce od 19 lat, jest ich już tutaj ponad 100.

Zawsze  w  tym  samym  dniu  tygodnia, o  tej  samej  porze lodowóz  zatrzymuje się  w  tym  samym  miejscu.  Ten specyficzny rodzaj handlu lodami, zamrożonymi ciastami oraz mrożonymi daniami gotowymi  przyjął się w Polsce.

- Obecnie kilka firm prowadzi  działalność  tego  typu.  Jednak  tylko Family Frost działa  w  większej  skali, wykorzystując  ponad   100  sklepów-samochodów. Cały czas planujemy zwiększać skalę działania. Potencjał rynku szacujemy na ok. 300 takich pojazdów. Wciąż są w Polsce takie regiony, gdzie jesteśmy jeszcze prawie nieobecni, np. na Mazurach - mówi Bogusław Kazimierz Kamiński, prezes Family Frost Polska.

Większość lodowozów Family Frost działa na zasadzie franczyzy. Firma ma 10 własnych pojazdów, obsługujących Gliwice. Stanowią one oddział wzorcowy, a jednocześnie służą do testowania nowych rozwiązań. Reszta Polski należy do franczyzobiorców. Większość z nich dysponuje już kilkoma pojazdami.

Aby nawiązać współpracę z firmą i poprowadzić lodowóz Family Frost, nie trzeba kupować pojazdu. Istnieje możliwość wzięcia go w leasing. Mimo to trzeba się liczyć z inwestycją na poziomie 150 tys. zł. Samo zatowarowanie to koszt ok. 80 tys. zł, do tego trzeba zorganizować bazę do działalności na danym obszarze wraz z magazynem (ok. 30 tys. zł) oraz zabezpieczyć środki na czas organizacji działalności, czyli zanim zacznie ona przynosić profity (ok. 30 tys. zł).

- W tym biznesie potrzebne jest osobiste zaangażowanie w działalność. Najlepiej, gdy jest to biznes rodzinny. Takie jednostki funkcjonują najprężniej - mówi Kamiński. Podkreśla on, iż lodowóz Family Frost można traktować jako biznes sezonowy, aczkolwieknie nie jest to najlepsze podejście. Większość partnerów pracuje przez 11,5 miesiąca w roku, ze świąteczno-noworoczną przerwą.

Duży rynek, potencjał  wzrostu  konsumpcji  lodów  i  wygoda  dostaw  lodów i  mrożonek bezpośrednio  do  domu  powodują, że Family Frost równolegle  z  rozwojem  swojego  tradycyjnego  systemu  sprzedaży w oparciu o lodowozy planuje  uruchomienie sprzedaży internetowej.

Joanna Cabaj - Bonicka

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram