Koncept Faktoria Win jest już obecny w sklepach wszystkich sieci franczyzowych i partnerskich wspieranych przez Grupę Eurocash (abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep i Gama).
Jak poinformowało portal Franczyzawpolsce.pl biuro prasowe Grupy Eurocash, do współpracy w tym projekcie Grupa zaprasza także przedsiębiorców niezrzeszonych.
Faktoria Win to sprzedaż win stołowych w małych i średnich sklepach, którym zapewnia się specjalny regał na wino, tematycznie podzielony na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują ten trunek: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Do każdej z nich przyporządkowano wyselekcjonowane wina różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii Win obejmuje obecnie około 500 pozycji. Pierwszy taki koncept pojawił się w listopadzie 2013 r. Od tego czasu sprzedano blisko 15 mln milionów butelek, a tylko w ub.r. wartość sprzedaży sięgnęła 100 mln zł.
– Faktoria Win to odpowiedź na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów: rocznie w Polsce wypija się już niemal cztery litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około trzech litrów na osobę. Szacuje się, że rosnący w stabilnym tempie winny trend będzie się utrzymywać przez następne lata. Tworząc ten koncept, opieraliśmy się na analizie rynku, śledzeniu trendów sprzedażowych i upodobaniach konsumentów. Dzięki temu Faktoria Win doskonale trafia w gusta polskich klientów i jest w stanie zaproponować najlepszą ofertę win w połączeniu z atrakcyjną ceną – wyjaśnia Michał Groniewski, dyrektor Faktorii Win z Grupy Eurocash.
Faktoria Win to nie tylko specjalne regały z bogatym wyborem win stołowych. Klienci mogą również skorzystać z przepisów i porad, a także z serii kursów wiedzy o winie, jakie są publikowane w bezpłatnym Magazynie Faktorii Win.
Od ubiegłego roku Grupa Eurocash rozwija podobny do Faktorii Win koncept – Piwne Terytoria. To pierwsze w Polsce kompleksowe rozwiązanie do sprzedaży piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych. Obydwa koncepty są dostępne dla sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz partnerskich Grupy Eurocash.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep i Gama.