Aktualnie pod szyldem Fabryka Pizzy działa dziewięć restauracji: dwie własne i siedem franczyzowych. Pięć z nich zlokalizowanych jest w Krakowie, natomiast pozostałe w Piasecznie, Lublinie oraz w Warszawie.
Wszystkie lokale otwierane w tej chwili pod szyldem Fabryka Pizzy to lokale franczyzowe. W ich ofercie oprócz firmowej pizzy, znajduje się szeroka gama opartych na włoskich przepisach makaronów, przystawek oraz deserów. Zainteresowanym franczyzobiorcom sieć oferuje m.in. pełną pomoc zarówno podczas otwierania lokalu, jak i podczas trwania umowy, wsparcie kadry managerskiej, wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą i kontrolą kosztów (receptury, kontrola kosztów, baza sprawdzonych dostawców), standaryzację obsługi klienta.
Całość inwestycji w restaurację działającą pod marką Fabryka Pizzy zamyka się w przedziale 250-350 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto, natomiast opłata stała pobierana od franczyzobiorów wynosi 2 tys. zł netto plus 2 proc. od obrotu.
Franczyzobiorców poszukuje też znana na polskim rynku sieć pizzerii Da Grasso. Aby otworzyć placówkę pod szyldem pizzerii trzeba dysponować lokalem o minimalnej powierzchni ok. 100 mkw. Koszty przystosowania lokalu do działalności zależą od jego stanu technicznego i wahają się od 150 do 350 tysięcy złotych.
Również Tele Pizza stawia na franczyzę. Aby przystąpić do sieci trzeba dysponować kwotą minimalną na poziomie 120 tys. zł. Wszystko zależy jednak od powierzchni danego lokalu (nie może być mniejszy niż 100 mkw.), stanu technicznego oraz stopnia ingerencji w stan obecny. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, opłaty bieżąca i marketingowa zależą od osiąganego obrotu oraz okresu przynależności do sieci. Przez zawarciem umowy franczyzowej, Telepizza zapewnia analizę rynku oraz pomoc przy określeniu zakresu niezbędnych wydatków na dostosowanie pizzerii do wymogów sieci.
Adam Gieras