Fabryka Pizzy: najpierw Kraków, potem Warszawa

Autor: Redakcja
Data dodania: 13 października 2010
Kategoria:
fabryka_pizzy_logoPierwszy lokal na licencji rozpoczął działalność we wrześniu. Do końca 2011 r. Fabryka Pizzy chce mieć 10 pizzerii, a później możliwości logistyczne powinny pozwolić na  20 otwarć rocznie.

Powstaje nowa franczyzowa sieć pizzerii. Od większości firm gastronomicznych, które niedawno zadebiutowały w roli franczyzodawców, wyróżnia ją bardzo długie, bo aż 10-letnie doświadczenie. Choć pomysł uruchomienia franczyzy powstał dawno temu, firma długo zwlekała z jego wdrożeniem.

- Nie od razu byliśmy tacy mądrzy jak jesteśmy dzisiaj. Personel nas okradał, dostawcy kombinowali, klienci bywali niezadowoleni. Trochę czasu trwało zanim dotarło do nas, jakie to generuje starty oraz jak sobie z tym radzić. Wdrożyliśmy systemy kontroli, zmieniliśmy strukturę zarządzania, dopracowaliśmy relacje z dostawcami. Cały czas sprawdzamy, czy te narzędzia odpowiednio działają, zwiększając tym samym nasze zyski - mówi Małgorzata Sroka, przedstawicielka sieci Fabryka Pizzy.

Według niej, potwierdzeniem tego, że oferta franczyzowa firmy jest bardzo dobra, jest fakt, iż jej pierwszym franczyzobiorcą został były pracownik Fabryki Pizzy. We wrześniu br. przejął on jedną z trzech pizzerii będących wcześniej własnością firmy. Wszystkie lokale działają w Krakowie. Kolejny otworzy się z końcem roku, również w stolicy Małopolski, zaś dwa następne powstaną w Warszawie.

- Do końca roku 2011 chcielibyśmy uruchomić około 10 lokali franczyzowych, a w kolejnych latach zwiekszyć dynamikę otwarć do 20 lokali rocznie. Plany te jednak zweryfikują realne możliwości pozyskiwania nieruchomości w dobrych lokalizacjach, co jest obecnie jednym z głównych ograniczeń rozwoju sieci - wyjaśnia Małgorzata Sroka.

Franczyzobiorcy Fabryki Pizzy sami będą wyszukiwać lokale pod pizzerie, centrala pomoże jednak w ich ocenie. Wartość inwestycji w Fabrykę Pizzy to ok. 200 tys. zł, zwrot tej kwoty powinien nastapić w okresie do 24 miesięcy działalności. Firma pobiera opłatę wstępną (10 tys. zł) oraz bieżącą (2 tys. zł miesięcznie). Oprócz pizzy lokale oferują także inne dania kuchni włoskiej jak np. makarony, gniochi, sałatki, desery. Dwa razy w roku karta dań jest aktualizowana - najsłabiej sprzedające się dania zostają zastąpione nowymi propozycjami.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram