Euromaster: o sukcesie franczyzy decyduje nie tylko liczba umów

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 października 2014
Kategoria:
Foto: Krzysztof Sas, prezes Euromaster Polska

Foto: Krzysztof Sas, prezes Euromaster Polska

Realizację planów rozwoju oceniamy m.in. liczbą pozyskanych franczyzobiorców do sieci, ale nie tylko. Liczy się też efektywność. Nasi franczyzobiorcy rozwijają się szybciej niż cały rynek, na którym działają i są mniej narażeni na wahania koniunktury – o rozwoju sieci warsztatów specjalizujących się w sprzedaży i serwisowaniu ogumienia oraz usługach szybkiej mechaniki rozmawiamy z Krzysztofem Sasem, prezesem spółki Euromaster Polska.

Czy plany rozwoju firmy pokrywają się z ich realizacją?

Nasz koncept opiera się na wdrażaniu standardów i procesów operacyjnych w serwisach franczyzowych. Celem tych działań jest podnoszenie efektywności biznesowej franczyzobiorców i utrzymywanie wysokiego poziomu obsługi klientów. Wymagania stawiane naszym franczyzobiorcom są ambitne, poprzeczka zawieszona wysoko, więc tempo tych wdrożeń musi być dostosowane indywidualnie. Działamy rozważnie, planujemy bardzo dokładnie zakres i szybkość wdrożeń. Ponadto, jako centrala sieci w Polsce, pracujemy już teraz z naszymi kolegami z innych krajów Europy nad projektami, które będziemy wdrażać na rynku dopiero w przyszłych latach. Podsumowując ten rok już teraz, mam prawo do zadowolenia z postępów i zaawansowania prac.

Jakie miejsce zajmuje franczyza w rozwoju sieci?

Euromaster, to nie tylko punkty franczyzowe, ale przede wszystkim system serwisów własnych zrzeszonych w tzw. sieci zintegrowanej na terenie całej Europy Zachodniej. Projekt franczyzowy Euromaster wystartował w Polsce w 2008 roku, jako w pierwszym kraju europejskim. Po 5 latach rozwoju jesteśmy ważną częścią struktury europejskiej, bo obecnie we wszystkich krajach Euromaster rozwija się głównie na podstawie franczyzy. Serwisy z naszym logo można spotkać w 17 krajach, m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, a nawet Turcji. Aktualnie mamy prawie 900 punktów franczyzowych i prawie 1,5 tys. serwisów własnych oraz tzw. serwisy mobilne do obsługi firm transportowych w całej Europie.

Franczyzobiorcy Euromaster to osoby z doświadczeniem w branży czy niekoniecznie?

W Polsce mamy przegląd wszystkich możliwych koncepcji sieciowych. Rynek jest nasycony, a pozyskiwanie nowych franczyzobiorców z grupy warsztatów oponiarskich jest coraz trudniejsze, bo tych niezrzeszonych, ale interesujących, czyli z określonym potencjałem, jest coraz mniej. Od pewnego czasu szukamy wiec nowych możliwości i je znajdujemy. Mamy już w sieci serwisy, które bez żadnego wcześniejszego doświadczenia w oponach, od zera zbudowały profesjonalnie działające przedsiębiorstwa, w których opona stanowi bardzo ważny dodatek do szerokiego wachlarza usług mechanicznych i tzw. fast fit. Mamy w sieci warsztaty mechaniczne, które dzięki nam poszerzyły swoją ofertę o opony. A od trzech lat uczestniczymy regularnie w targach franczyzowych, gdzie nasza oferta spotyka się z dużym zainteresowaniem potencjalnych franczyzobiorców. Z perspektywy kilku imprez tego typu mogę powiedzieć, że Polacy coraz bardziej rozpoznają markę Euromaster oraz naszą ofertę. Cieszę się, że koncept franczyzowy Euromaster jest odbierany jako zaawansowany, kompleksowy i dający duże realne wsparcie w prowadzeniu firmy.

Jaki wpływ na działalność warsztatów ma obecna koniunktura?

Bez względu na koniunkturę istnieje popyt na dobrą i na wysokim poziomie usługę w adekwatnej cenie. Odnosi się to zarówno do konsumenta indywidualnego, jak i instytucjonalnego. Mamy ofertę dla każdego kanału konsumenckiego i dla każdego z nich mamy określone narzędzia wyróżniające nas spośród innych oferentów na rynku. Analizujemy wyniki co miesiąc i są one jednoznaczne – nasi franczyzobiorcy rozwijają się szybciej niż rynek w naszej branży i są mniej narażeni na wahania koniunktury.

Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram