Euromark ogłosił wniosek o upadłość właściciela sklepów Planet Outdoor.

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 listopada 2012
Kategoria:
planetoutdoor

Spółka Euromark Polska poniosła w ostatnim roku rekordowe straty, a banki wypowiedziały jej umowy kredytowe. W ocenie zarządu maleją szanse na wypracowanie porozumienia między firmą, a bankami. Dlatego 28 listopada 2012 roku podjęto decyzję o złożeniu wniosku o upadłość spółki z możliwością układu.

Euromark stracił kilka tygodni temu kredyty udzielone przez Millenium, BNP Paribas i BRE Bank. Ponadto spółka w roku obrotowym 2011/2012 (zakończonym w sierpniu) odnotowała 45,5 mln zł straty. Przychody ze sprzedaży w tym okresie spadły o 40 proc. do 92,5 mln zł. Natomiast wartość kapitałów własnych spadła z prawie 54 mln zł do 7,9 mln zł. Zobowiązania krótko- i długoterminowe wyniosły łącznie ponad 60 mln zł.

Przyczyną kłopotów firmy są działania podejmowane przez poprzedni zarząd. Nie zareagowano wtedy na zmniejszającą się sprzedaż anulując  zamówienia lub  przyspieszając  produkcję już opłaconych towarów. Ponadto, umowy kredytowe zawarte z trzema bankami finansującymi działalność spółki, zostały nieprawidłowo skonstruowane co doprowadziło do problemów z kredytodawcami – mówi Timothy Mark Roberts, obecny prezes spółki.

W okresie sprawozdawczym spółka otworzyła dwa nowe sklepy Planet Outdoor zlokalizowane w galerii handlowej Echo Kielce oraz centrum outletowym Futura Park w Modlniczce. Ogólna liczba sklepów detalicznych na wynosi 23 plus 4 sklepy w spółce zależnej Espina-Sport.

Ponadto spółka otworzyła wspólnie z nowymi kontrahentami 15 sklepów agencyjnych oraz zamknęła 20 sklepów, zamykając okres obrachunkowy z 73 sklepami agencyjnymi czyli o 10 punktów sprzedaży detalicznej mniej w porównaniu do roku 2010/2011.

Euromark Polska SA jest właścicielem marki Alpinus, Campus oraz sieci sklepów Planet Outdoor. Spółka powstała w 1993 roku jako jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Początkowo, podstawowym przedmiotem działalności była sprzedaż namiotów, śpiworów, plecaków i akcesoriów campingowych, dwa lata później spółka uzupełniła swój asortyment o odzież i obuwie. Spółka zaczęła dynamicznie rozwijać się od roku 1997, kiedy na rynek polski wprowadzono markę Campus.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram